نقش دانش‌آموزان در ادوار مختلف انقلاب پررنگ است
کد خبر: 3763140
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

نقش دانش‌آموزان در ادوار مختلف انقلاب پررنگ است

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دانش‌آموزان نقش پررنگی در ادوار مختلف پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

سابقه حضور نوجوانان در دفاع، ریشه در تاریخ اسلام دارد

به گزارش ایکنا از قزوین، اجلاسیه دانش‌آموزان امروز، 21 آبان‌ماه در راستای برنامه‌های کنگره 3 هزار شهید استان قزوین با حضور امیر سرتیپ حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان استان، اساتید و فرهنگیان و دانش‌آموزان پسر استان قزوین در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین در حال برگزاری است.
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم بابیان اینکه امروز دانش‌آموزان میزبان این محفل هستند، اظهار کرد: در جمع حاضر شاهد حضور پاسداران حریم شهیدان و علاقه‌مندان به فرهنگ شهادت، ایثار و ایمان هستیم.
وی افزود: دانش‌آموزان نقش پررنگی در ادوار مختلف پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشتند؛ به‌عنوان‌مثال سال ۱۳۵۴ که ۱۲ سال از قیام امام گذشته بود طلاب جوان تصمیم گرفتند علیه ظلم شاه قیام کنند، آن‌ها در مدرسه علمیه تحصن کرده و نیروهای گارد شاهنشاهی برای سرکوب فیضیه آمده بودند، در این شرایط یکی از دوستان ما گفت دانش‌آموزی آمده پشت مدرسه دارالشفا از و دست خود را گره کرده و گفته طلبه‌ها ماهم با شما هستیم؛ درحالی‌که مدرسه در محاصره بود، سخن این یک دانش‌آموز روحیه خوبی در بین طلاب ایجاد کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: چه رازی است که دانش‌آموزی اقدام به همکاری با طلاب می‌کند، آری انرژی و فعالیت، غیرت، جوانمردی که مختص سنین دانش‌آموزان است آن‌ها را به میدان می‌کشاند.
وی تأکید کرد: سابقه حضور نوجوانان و جوانان در دفاع از اسلام همیشگی است، «عبدالله بن حسن» و «قاسم بن حسن» و فرزندان حضرت زینب در سن نوجوانی بودند و نقشی جاودانه را در تاریخ اسلام رقم زدند و این باعث شد که قیام امام حسین (ع) ماهیتی متفاوت با همه قیام‌ها داشته باشد.
آیت‌الله عابدینی گفت: در نهضت امام کودک شیرخواره، نوجوان و جوان و پیرمرد نقش‌آفرینی می‌کند و این ترکیب نشان می‌دهد که ادامه‌دهندگان راهان حضرت هم همین نوجوانان هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما صدها دانش‌آموز شهید در شکل‌گیری انقلاب داشته‌ایم و فرزند شهید امام‌جمعه فقید ما آیت‌الله باریک‌بین در مجموعه شهدای دانش‌آموز شهید محسوب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در پایان خاطرنشان کرد: قزوین مهد پرورش معلمی مثل شهید رجایی دانش‌آموخته مکتب انبیا و فاطمه زهرا (س) و عاشورای سیدالشهدا (ع) بود و تأثیر معنوی و فرهنگی آموزش پرورش قزوین هنوز هم دیده می‌شود.

انتهای پیام

captcha