رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3763143
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی- مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در این استان گفت: مازاد خون دریافت شده از سوی شهروندان به استان‌های دیگر ارسال‌شده است.

رشد ۱۳ درصدی اهدای خون در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، احسان روشن‌روان، مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی اظهار کرد: بیشترین رشد اهدای خون در کشور طی این مدت را خراسان شمالی در میان سایر استان‌های کشور داشته است .
وی افزود: طی هفت ماه نخست سال جاری تعداد ۱۴ هزار و ۹۸۸ داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خون‌گیری استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، که با ۱۳ درصد رشد در اهدای خون بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را داشته است .
روشن روان ادامه داد: در این مدت به درخواست‌های بیمارستان‌های استان به‌صورت تقریباً کامل پاسخ‌داده‌شده و مازاد مصرف استانی نیز به سایر استان‌ها ارسال‌شده است، که این مهم جز با همراهی و همدلی اهداکنندگان عزیز قابل تحقق نبود .
روشن‌روان یادآور شد: اهداکنندگان مستمر شریان‌های اصلی انتقال خون هستند که با اهدای خون به‌صورت دوره‌ای و مداوم، جان بیماران نیازمند به خون را نجات می دهند.
انتهای پیام

captcha