برپایی كرسی ملی تلاوت رضوی در شیراز
کد خبر: 3763151
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

برپایی كرسی ملی تلاوت رضوی در شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ چهارمین كرسی ملی تلاوت آستان قدس رضوی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، چهارمین كرسی ملی تلاوت آستان قدس رضوی شب گذشته، 20 آبان‌ ماه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم خداجو و متدین شیراز در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع)، برادر بزرگوار امام رضا(ع) برگزار شد.
مطلع نخست این برنامه كه اجرای آن را خادم‌القرآن، عباس سلیمی به عهده داشت، تلاوت آیات 80 تا 85 سوره زخرف و آیات یك تا 6 سوره مباركه علق توسط هادی افخمی، یكی از قاریان جوان برجسته استان فارس بود.
عباس سلیمی، پیشكسوت قرآنی كشورمان در این محفل نورانی گفت:‌ بحمد الهی مشاهده می‌كنیم كه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم قرآن‌باور كشورمان با حضور در محافل قرآنی این چنینی بار دیگر با قرآن، عترت و امام و رهبری تجدید میثاق می‌كنند.

برپایی كرسی ملی تلاوت رضوی در شیراز/ ظرفیت انقلاب اسلامی، تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است
وی افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامی و قیام امام خمینی(ره) و حمایت‌های مقام معظم رهبری، فرزندان ما قبل از ورود به مقطع ابتدایی حافظ كل قرآن شده و از سوی معتبرترین دانشگاه‌اهی اروپا به آن‌ها مدرك دكترا اهدا می‌شود.
سلیمی بیان كرد: ظرفیت انقلاب اسلامی به بركت خون شهدا به جایی رسیده است كه مقام معظم رهبری از مسئولان نظام مطالبه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور می‌كند و ظرفیت انقلاب اسلامی نیز همین است.
این پیشكسوت قرآنی كشورمان همچنین گفت: بحث تعلیم و تعلم قرآن از چنان اهمیتی برخوردار است كه در برخی از روایات اسلامی‌، تعابیر تكان‌ دهنده‌ای درباره آن داریم به طوری كه پیامبر مكرم اسلام(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند قرآن را بیاموز و به مردم آموزش بده زیرا برای یك معلم قرآن در آموزش به ازای هر حروف قرآن، 10 پاداش مدنظر قرار می‌دهند و اگر در راه آموزش قرآن عمرت تمام شود، ملائكه بر گرد مزار تو طواف می‌كنند.

برپایی كرسی ملی تلاوت رضوی در شیراز/ ظرفیت انقلاب اسلامی، تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است
در ادامه این برنامه جابر مهدیار، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس ضمن اشاره به برنامه‌های مختلف این محفل نورانی به خوشامدگویی به قرآنیان و قرآن‌دوستان پرداخت و سپس معتز آقایی، حافظ بین‌المللی قرآن كریم كشورمان به اجرای همخوانی سوره مباركه حدید پرداخت.
بخش دیگر این برنامه تفسیر آیات تلاوت شده از سوره مباركه حدید توسط حجت‌الاسلام سید امیر مشرف، مفسر قرآن كریم بود و در ادامه حجت‌الاسلام مهدی شجاع، قاری بین‌المللی و رئیس دارالقرآن آستان قدس رضوی آیات 7 تا 9 سوره غافر و آیات یك تا 7 سوره اعلی را تلاوت كرد.

برپایی كرسی ملی تلاوت رضوی در شیراز/ ظرفیت انقلاب اسلامی، تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است
اجرای گروه تواشیح طه از استان فارس در مدح و منقبت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بخش دیگر این برنامه نورانی و معنوی بود و سپس آیین پرچم‌گردانی و مداحی توسط جمعی از خادمان حرم رضوی و كاظم محمدی انجام شد.
پایان‌بخش این مراسم تلاوت آیات سوره مباركه احزاب و كوثر توسط احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی كشورمان و مدیر رادیو قرآن بود و دعای ختم قرآن نیز سادات فاطمی، صدرالحفاظ آستان قدس رضوی قرائت شد و در پایان قرعه‌كشی اهدای كمك هزینه زیارت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) انجام شد كه طی آن به 8 نفر از بانوان و 8 نفر از آقایان این هدایا اهدا شد.
انتهای پیام

captcha