انفاق، ثمره ایمان به خداست/ ترویج قسط در جامعه اسلامی در سایه این سنت
کد خبر: 3763160
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
مشرف:

انفاق، ثمره ایمان به خداست/ ترویج قسط در جامعه اسلامی در سایه این سنت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مفسر اعزامی قرآن كریم از شهر مقدس قم، انفاق را ثمره ایمان به خدا و پیامبر(ص) دانست و بر لزوم ترویج این سنت حسنه به‌منظور ترویج قسط و عدل در جامعه تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامیر مشرف، مفسر اعزامی قرآن كریم از شهر مقدس قم شب گذشته، 20 آبان‌ماه در چهارمین كرسی ملی تلاوت رضوی كه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) شیراز برگزار شد، به تفسیر آیات سوره مباركه حدید پرداخت و گفت: خداوند در این سوره می‌فرماید ایمان و انفاق دو سرمایه بزرگ نجات و خوشبختی برای انسان‌ها هستند.
وی با بیان اینكه خداوند در آیه 7 این سوره مباركه دستور به انفاق از اموال در راه خدا می‌دهد، افزود: انفاق موضوع و مفهوم محوری آیات سوره حدید است و در مجموع آیات این سوره به دنبال نهادینه كردن فرهنگ و باور انفاق و ترویج آن در جامعه اسلامی است.
مشرف با تصریح اینكه ثمره ایمان به خدا و پیامبرش، انفاق است، اظهار كرد: خداوند در این آیه و آیات دیگر دستور به انفاق می‌دهد و تشبیه انفاق در برخی از آیات نیز صورت می‌گیرد به طوری كه خداوند از تأثیری كه انفاق دارد و بركات معنوی آن در جامعه اسلامی نیز سخن می‌گوید.
این مفسر قرآن كریم گفت: همچنین توجه دادن به تأثیر انفاق در ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی نیز در آیات سوره مباركه حدید مشاهده می‌شود كه باید به این مهم توجه داشته باشیم.
وی با بیان اینكه در روایات اسلامی از اهل بیت(ع) نیز تأكیدات فراوانی راجع به انفاق شده است، گفت: امام صادق(ع) فرمود سه موضوع است كه هر كسی یكی از این سه موضوع را انجام دهد، خداوند بهشت را بر او واجب می‌كند؛ یكی از این موضوعات انفاق كردن و بخشیدن مال در حال تنگدستی است.
مشرف همچنین به فرا رسیدن هفته وقف اشاره كرد و گفت: وقف از مصادیق انفاقی است كه خداوند در قرآن كریم بر آن تأكید فراوان دارد و ماندگار است.
وی با یادآوری این نكته كه مالك حقیقی تمام اموال ما خداوند است، گفت:‌ همان‌طور كه این اموال از دیگران به ما ارث رسیده است لذا اموال ما نیز به دیگران ارث خواهد رسید پس دلبستگی به مال دنیا مذموم است.
این مفسر قرآن كریم با بیان اینكه در سوره حدید خداوند می‌فرماید دنیا در برابر آخرت هیچ ارزشی ندارد،‌ گفت: مال دنیا در برابر اجر آخروی هیچ ارزشی ندارد لذا از مال خود در راه خدا انفاق كنیم.
انتهای پیام

captcha