شازند موقوفه قرآنی ندارد/ پررنگ کردن فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز توسعه موقوفات
کد خبر: 3763165
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

شازند موقوفه قرآنی ندارد/ پررنگ کردن فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز توسعه موقوفات

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شازند از نداشتن موقوفه‌های قرآنی در این شهرستان خبرداد و گفت: مسابقات قرآن با تنوع جدید زمینه‌ساز استقبال هرچه بیشتر از فعالیت‌‌هایی است که منتج به وقف‌های قرآنی می‌شود.

شازند موقوفه قرآنی ندارد/ پررنگ کردن فعالیت‌های قرآنی زمینه‌ساز توسعه موقوفات

مهدی عسگری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شازند، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بر ضرورت اجرای امینانه نیات واقفین تأکید کرد و گفت: ما از هر فرصتی استفاده می‌‌کنیم تا نیات و عملکرد اوقاف شهرستان را به سمع و نظر عموم مردم برسانیم تا مشارکت بیشتری را در حوزه وقف شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه وقف به حضور بیشتر مردم در این بخش کمک می‌کند. ما نیاز به موقوفه‌هایی داریم که علی‌رغم حیاتی بودن خیلی مورد توجه نیستند. شهرستان ما از نبود یا کمرنگ بودن موقوفه‌هایی در حوزه دارو و درمان، قرآن، کمک به تحصیل، ازدواج، اشتغال‌زایی و کارآفرینی رنج می‌برد که امید است با نیات واقفین به رفع این مشکلات کمک شود.
عسگری بیان کرد: ما در نیات واقفینی که زمین، منزل یا هر چیز دیگری را وقف کردند حق دخل و تصرف نداریم و باید به نیت واقف عمل شود، اما می‌توانیم اطلاع‌رسانی کرده و مردم را از کمبودها مطلع سازیم. همه می‌دانیم وجود موقوفه‌ها بسیار کارگشاست باید نیات به سمت رفع نیازهای روز جامعه هدایت شود.
وی ادامه داد: به نظرم محسّنات وقف‌های قرآنی باید دقیق و شفاف به سمع و نظر مردم برسد، ما در شهرستان شازند وقف قرآنی نداریم، اگر مردم رو به سمت وقف قرآنی نمی‌آورند برای این است که از مزایای وقف قرآنی و پیامدهای آن همچون کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی مطلع نیستند. اصحاب رسانه، اوقاف، همه دستگاه‌ها باید در قالب تیمی همدل مزایای وقف‌های قرآنی را اطلاع‌رسانی کنند.
عسگری ادامه داد: متاسفانه کسی تا بحال در حوزه وقف‌های قرآنی فعالیت نکرده است و اگر کسی کار کرده نیت واقفان به خوبی به مردم معرفی نشده است. مردم باید بدانند آشنایی فرزندانشان با مفاهیم قرآن دستاوردهایی همچون تغییر مثبت در رفتار و اعمال را در دارد. شفاف‌سازی نیات به ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف‌های قرآنی کمک می‌کند. عملکرد مناسب ما در ایجاد وقف‌های جدید تاثیرگذار است.
وی همچنین به برگزاری مسابقات قرآن اوقاف نیز اشاره کرد و افزود: استان مرکزی بعد از 23 سال میزبان مسابقات بود. ما بیش از 40 سال مسابقات استانی را برگزار می‌کنیم هرچه مسابقات را پررنگ‌تر برگزار کنیم استقبال و میل مردم به برنامه‌های قرآنی که منتج به وقف‌های قرآنی می‌شود؛ بیشتر می‌شود. همه دستگاه‌ها همت کنند برنامه‌های قرآنی تنوع داشته باشد تا مردم میل به استقبال بیشتر داشته باشند.
رئیس اداره اوقاف شازند در پایان از اجرای 10 برنامه شاخص در دهه وقف شهرستان خبرداد و افزود: دیدار با امام جمعه، همایش یاوران وقف، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی امامزاده و گلزار شهدا، برگزاری مراسم عزاداری در 28 و 29 ماه صفر، نشست‌های اخلاقی، تجلیل از فعالین قرآنی و همایش روحانیون بخشی از برنامه‌های اجرایی است.
انتهای پیام

captcha