منابع کتابخانه‌های زنجان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد
کد خبر: 3763166
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

منابع کتابخانه‌های زنجان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: امسال باید ۱۰ درصد به منابع کتابخانه‌های استان اضافه شود و تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها به بیش از ۱.۳ میلیون جلد برسد.

منابع کتابخانه‌های زنجان ۱۰ درصد افزایش می‌یابدبه گزارش ایکنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان امروز، ۲۱ آبان‌ماه در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: تعدادی کتابخانه در استان زنجان در حال احداث است که ۸ باب در شهرستان‌های مختلف از جمله ابهر، خرمدره و طارم تا سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه ارتقای ۵ کتابخانه سیار پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در راستای توسعه امکانات فرهنگی، امسال باید ۱۰ درصد به منابع کتابخانه‌ها اضافه شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم ۱۱۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کردند و امسال نیز ۵۰ هزار جلد کتاب اهدایی داشتیم که امیدواریم تا پایان سال این میزان افزایش یافته و تعداد کتاب‌های موجود به یک میلیون و ۳۷۰ هزار جلد برسد.
نیک‌بخش به برگزاری نشست‌های کتابخوان اشاره کرد و گفت: در حوزه عمومی تا کنون ۲۵۰ نشست برگزار شده و در حوزه نشست ویژه و نشست تخصصی کتابخوان نیز به ترتیب ۱۰ و ۳ جلسه در طول سال ۹۷ پیش‌بینی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری ۴۵۰ نشست مدرسه‌ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تا کنون نیمی از این نشست‌ها برگزار شده و ۳۱۰ عنوان کتاب مفید نیز معرفی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مسابقات کتابخوانی را در ترویج فرهنگ مطالعه موثر عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین این فعالیت‌ها مسابقه کتابخوانی رضوی بود که ۲۶ هزار شرکت‌کننده و ۳۰۰ برنده داشت که برندگان در هفته کتاب تجلیل می‌شوند.
وی به برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز اشاره و بیان کرد: این مسابقه با همکاری ستاد اقامه نماز و سایر ارگان‌های مربوط برگزار می‌شود که علاقه‌مندان در هر سنی برای شرکت در آن تا ۲۰ آذرماه فرصت دارند.
نیک‌بخش یادآورد شد: برای هفته کتاب اجرای ۵۳۰ برنامه در نظر گرفته شده که برگزاری مراسم گرامیداشت روز کتاب و تجلیل از کتابداران و فعالان مطبوعاتی از مهمترین آن‌هاست.
انتهای پیام
captcha