تدوین چشم‌انداز ۵۰ سال آینده مجمع عالی حکمت اسلامی
کد خبر: 3763182
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

تدوین چشم‌انداز ۵۰ سال آینده مجمع عالی حکمت اسلامی

گروه معارف ـ دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه این مجمع از ظرفیت تمام مراکز موجود استفاده می‌کند و در واقع پاتوقی برای تجمیع اساتید و محققان و تبادل آرا است از تدوین چشم‌انداز ۵۰ سال آینده مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد.

تدوین چشم‌انداز 50 سال آینده مجمع عالی حکمت اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن معلمی، دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی امروز، 21 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران به مناسبت ایام بزرگداشت علامه طباطبایی گفت: چندسال قبل با همراهی حدود 60 نفر از اساتید علوم عقلی اعم از عرفان، فلسفه، کلام، معرفت‌شناسی، منطق و فلسفه‌های مضاف خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و نتیجه این جلسه این شد که مجمعی برای مدرسین علوم عقلی در قم تأسیس شود.

وی افزود: این مجمع از ظرفیت تمام مراکز موجود استفاده می‌کند و در واقع پاتوقی برای تجمیع اساتید و محققین و مرکزی برای تبادل آرا است، در این مجمع اساتید از همه مراکز جمع می‌شوند و فارق از هر عقیده سیاسی با هم بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

معلمی ادامه داد: مجمع عالی حکمت اسلامی حدود 12 گروه دارد و هر دو هفته یک بار اساتید مربوطه جمع می‌شوند و به بحث، گفت‌وگو، نقد و بررسی آثار فلسفی می‌پردازند، همچنین قرار بر این شد که دو جلسه از مباحث اساتید به علامه طباطبایی اختصاص پیدا کند.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های مجمع گفت: تجلیل از اساتید و احیاء آثار بزرگان یکی از فعالیت‌های این مجمع است، اساتیدی که در حوزه علوم عقلی تدریس می‌کنند توسط مجمع پشتیبانی می‌شوند و هر سال با دعوت از این اساتید، از نظراتشان استفاده می‌شود.

دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: کتابخانه‌ای در حوزه علوم عقلی تاسیس شده و افرادی که قصد تحقیق در این زمینه دارند، می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند؛ اگر کاری علمی بر زمین بماند و هیچ موسسه‌ای عهده دارد آن نباشد، مجمع  این کار را بر‌عهده می‌گیرد و به تألیف و نشر کتب می‌پردازد.

وی اظهار کرد: مجمع کلاس‎‌های کوتاه مدتی در خصوص آشنایی و نقد فلسفه غرب و آشنایی با فلسفه‌های مضاف برای طلابی که امکان استفاده از مراکز علمی ندارند، برگزار می‌کند، همچنین مشاوره‌هایی برای پایان‌نامه ها به افرادی که مراجعه می‌کنند، ارائه می‌شود همچنین چشم‌انداز 50سال آینده مجمع را تدوین شده است.

انتهای پیام

captcha