بازنشستگی به معنای پایان کار نیست، همچنان در خدمت نظام خواهم بود
کد خبر: 3763201
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
استاندار خراسان رضوی:

بازنشستگی به معنای پایان کار نیست، همچنان در خدمت نظام خواهم بود

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار خراسان رضوی با اشاره پایان دوره خدمتش گفت: بازنشستگی به معنای تعطیلی رسالت انسانی، دینی، اجتماعی و انقلابی نیست و ما همچنان در خدمت ملت خواهیم بود فقط جایمان را عوض می‌کنیم.

بازنشستگی به معنای پایان کار نیست، همچنان در خدمت نظام خواهم بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان امروز در نشست قدردانی شبکه جامع دانشگاه‌های و مراکز علمی خراسان رضوی از زحمات وی که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره بازنشتگی خود از استانداری بیان کرد: من در طول خدمتم کاری نکردم‌ جز اینکه تلاش کردم فضا را برای کسانی که قلبشان برای ملت می تپد، فراهم کنم؛ به خصوص در استانی که‌ منتسب به امام رضا(ع) است، شاید کمترین کاری که می‌توان کرد این است که آن را زیبنده به این پسوند مبارک کنیم و برای اعتلای علم و دانش تلاش داشته باشیم. 

وی در پاسخ به این سوالی مبنی بر اینکه پس از بازنشستگی در مشهد خواهد ماند یا خیر، گفت: خانه و زندگی من در تهران است لذا از حضور در مشهد مرخص می‌شوم ولی به زیارت مرقد علی ابن موسی الرضا(ع) طی هر ماه خواهم آمد. 

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: بازنشستگی به معنای تعطیلی رسالت انسانی، دینی، اجتماعی و انقلابی نیست و ما همچنان در خدمت ملت خواهیم بود؛ فقط جایمان را عوض می‌کنیم. همه ما باید احترام به قانون منع به کارگیری بازنشستگان را رعایت کنیم زیرا احترام به آن دلیل شرعی دارد و امیدواریم جزو عمل کنندگان به قانون باشیم. رشیدیان با بیان اینکه اگرچه بازنشسته می‌شوم اما همچنان در خدمت نظام و انقلاب خواهم بود، تصریح کرد: اما نه به عنوان استاندار. من از مردم به جهت کوتاهی‌ها و تقصیرهایی که غیرعمد مرتکب شدم، حلالیت می طلبم.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با شعار کار برای خدا به میدان آمد و آن چیزی که نظام واقعا برای ملت آورد، خدمت عاشقانه و صادقانه به مردم بود. شهدای بزرگوار رجایی، بهشتی و شریعتی سیره اصیل انقلاب یعنی صداقت و تلاش برای اعتلای و ‌پیشرفت ملک و ملت را در خود داشتند اما ما باید همیشه مراقب باشیم سرچشمه های اصیل انقلاب را گم نکنیم.

رشیدیان گفت: من از ابتدای خدمتم در خراسان رضوی با مشارکت استانداران پیشین و اساتید 40 هدف را در حوزه‌های مختلف مشخص کردیم و در حین کار اهداف جدیدی نیز تعیین شد که اکنون می‌توان گفت هیچکدام را بی عمل نگذاشتیم و تمام مسئولان استان تلاش خود را کردند و توانستیم در اشتغال رتبه اول و در حوزه پژوهش رتبه‌های مطلوبی را کسب کنیم. 

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آن چیزی که در انحرافات تاریخ بشریت شاهد هستیم، ناشی از حرکت اشتباه و نگاه وارونه به حوزه دینی و مذهبی است، تاکید کرد: اگر کسی در امورش خدا و پیامبر را نبیند و برعکس امر آن‌ها حرکت کند، مسیرش به زوال و‌ گمراهی می‌انجامد.
رشیدیان با اشاره به اینکه ما باید از تاریخ و ‌گذشتگان مان درس بگیریم، خاطرنشان کرد: ما همواره در انجام امور اجرایی درگیر یک‌ مبارزه سنگین هستیم و نه تنها از دشمنان خارجی ضربه می خوریم بلکه از دوستان نزدیک نیز گاهی ضربه می خوریم. 

وی افزود: دنیا و ملت ما معطل این نیست که به ما چیزی بدهند، هرچند که شاید برای مان اقتصادی نباشد که همه قطعات محصولات را خودمان بسازیم و اگر تحریم‌ها ما را با مشکل رو به رو‌ کنند، ما این ظرفیت را داریم که در سایر حوزه‌ها نظیر انرژی هسته ای، هوافضا و نانوتکنولوژی با تیکه بر کمک علم‌ و دانش خود به کمک ملت بیاییم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما به پشت‌گرمی دانشگاه‌هایمان سرمان را در مقابل تحریم‌ها بالا گرفتیم، عنوان کرد: خوشحالیم که اگر تحریم‌ها مشکلاتی را برای حوزه صنعت ما ایجاد کردند اما دانشگاه‌های ما آن را جبران کردند.

رشیدیان تصریح کرد: 270 دانشگاه، مرکز آموزش عالی و حوزه علمیه در سطح استان وجود دارد که با توجه به سابقه‌ای تاریخی خراسان رضوی در تولید علم و فرهنگ ادب دارد، آن‌ها بایستی بتوانند این استان را به مجد و عظمت جایگاه واقعی خود برسانند.

وی اضافه کرد: ما شاهد بودیم که با شکل گیری شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی حرکتی برای مشارکت و هم افزایی در توسعه علم و دانش برای حل مشکلات استان ایجاد شد و امیدواریم این شجره طیبه که بنیان گذاشته شده، بتواند حیات خود را در جهت توسعه علم و رفع مشکلات مردم ادامه دهد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اکنون خراسان رضوی باید در کشور منشا علم و فرهنگ و ادب باشد و برای تحقق آن تنها باید این ظرفیت ها و استعدادها را شناخت و برای آن زمینه سازی نمود تا بتوانیم به توسعه علمی دست یابیم.

رشیدیان عنوان کرد: ماموریت دوم شبکه جامع دانشگاه های استان مشارکت در حل معضلات جامعه نظیر بحران آب، محیط زیست، سند آمایش، اشتغال، حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی بود که تمام دانشگاه‌های استان مشارکت موثری در آن داشتند و هرگز منافعی برایشان مطرح نبود، هرچند به آنچه که‌ انتظار می می رفت، نرسیدیم اما ما تلاش خود را کردیم.

وی گفت: با تاکید براینکه برای مردم ما بسیار باعث افتخار است که از دانشمندان و نخبگان تقدیر به عمل آید، اظهار کرد: ما همه نوع جشنواره در حوزه حوزه‌های مختلف داریم به غیر از علمی که این یکی از بزرگترین اشکالات ما بود و جای آن در دهه فجر خالی بود. لذا ‌پسندیده بود که جشنواره‌ای به نام مرجع عالی استان، امام رضا (ع) با عنوان جشنواره علمی رضوی برگزار شود که امیدواریم بتوانیم آن را در سطح ملی و بین المللی تداوم ببخشیم.  

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما به افرایش رتبه های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های استان در تراز ملی و بین المللی می‌بالیم و بابت افتخارات هفته ‌های پژوهش که هفته های زندگی و ‌پرشور و‌ نشاط برای جوانانمان بود، خداراشاکریم و از کسانی که تلاش کردند که استان خراسان رضوی سال ها رتبه برتر در حوزه پژوهش باشد، تشکر می کنیم. 

رشیدیان یادآور شد: خروجی این شبکه برای مدیران اجرایی استان بسیار خوب بود ما موفق شدیم 124 هزار شغل یعنی 16 درصد اشتغال کشور را در خراسان رضوی ایجاد کنیم در حالی که ما 8 درصد جمعیت کشور را دارا هستیم و همه را مدیون تلاش دانشگاه های و مراکز علمی استان هستیم.

انتهای پیام

captcha