برگزاری همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» در یاسوج
کد خبر: 3763204
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

برگزاری همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» در یاسوج

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی آذرماه در یاسوج برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی «نماز در فرهنگ رضوی» در یاسوج

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، اورنگ ایلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان امروز، 21 آبان‌ماه در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده همایش ملی نماز در فرهنگ رضوی آذرماه در یاسوج برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش یک روزه هفتم آذرماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشور برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده تفاهم‌نامه‌ همکاری با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در حوزه‌های مختلف منعقد شده است، اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه برنامه‌ها و همایش‌های پیش بینی شده همکاری کنند.
ایلامی بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه علاوه بر این همایش، همایش بین‌المللی طب در فرهنگ رضوی اسفندماه در استان برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه میزبانی برای این دو همایش بزرگ برای استان اعتبار و برای دانشگاه علوم پزشکی افتخار است، ادامه داد: طبق تفاهم نامه منعقد شده با آستان قدس رضوی برخی از کارکنان و پزشکان این دانشگاه به عنوان خادم یار افتخاری در حوزه‌های آموزش، سلامت و درمان فعال می‌شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از برپایی نمایشگاه در حاشیه این همایش خبر داد و افزود:۱۰ مقاله برگزیده همایش در حوزه دانشجویی،اساتید در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و مجله علمی و پژوهشی رضوی ثبت می‌شود.
ایلامی ابراز کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته برخی پزشکان استان سهم خود در ویزیت و بستری بیماران را به نیت امام رضا(ع) در این ایام به صورت رایگان ارائه می‌کنند که به صورت سه ماهه جمع بندی و به دفتر آستان قدس رضوی ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی طبق تفاهم صورت گرفته نیز معادل ریالی فعالیت‌های خیریه پزشکان کهگیلویه و بویراحمد را برای انجام امور خیریه سلامت در استان هزینه می‌کند که در این راستا پیگیر ساخت یک مرکز درمانی پلی کلینیک تخصصی با همکاری آستان قدس رضوی هستیم که مطالعات اولیه این مهم نیز انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار نفر خانواده بزرگ بهداشت و درمان استان را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: تلاش می‌شود زائرسرایی برای آن‌ها در مشهد مقدس ساخته شود.
انتهای پیام

captcha