هیچ بهانه‌ای برای فرار از شفاف‌سازی در کشور وجود ندارد
کد خبر: 3763205
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
حمیدرضا حاجی بابایی:

هیچ بهانه‌ای برای فرار از شفاف‌سازی در کشور وجود ندارد

گروه سیاسی ــ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اهمیت مضاعف شفافیت و مبارزه با فساد در شرایط تحریم گفت: وقتی بعضی به دنبال cft و شفاف‌سازی برای جهان و امریکا در این شرایط هستند آیا نباید برای داخل کشور شفاف‌سازی کرد. صدها سؤال در ذهن مردم نسبت به عملکرد مسئولان و نهادها وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود و این مسئله شرایط لازم را برای شفاف‌سازی در کشور آماده کرده است.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اصول و ضروریات مدیریتی در شرایط تحریم گفت: مهم‌ترین اقدامی که در موقعیت کنونی برای همراه و همگان ساختن مردم با مجموعه مسئولان در دولت، مجلس و سایر نهادها انجام داد، بازگشت به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و صادق بودن با مردم است.

زمینه حضور گسترده و معنادار مردم در عرصه‌های مختلف فراهم شود

وی ادامه داد: در شرایط فعلی باید شفافیت را در دستور کار قرار داد و در جهت بهبود عدالت اجتماعی قدم برداشت. دولتمردان باید تلاش کنند فاصله و شکاف طبقاتی را کاهش دهند و مبارزه بی‌امان با فساد در اولویت قرار گیرد تا جایی که امکان دارد باید اختیار کارها به مردم سپرده شود و مردم بتوانند حضور گسترده و معنادار در عرصه‌های مختلف پیدا کنند.

حاجی‌بابایی یادآور شد: امروز بیش از گذشته کشور نیازمند تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، کنترل قاچاق و توازن میان واردات و صادرات است و مسئولان باید این محورها را مورد توجه قرار دهند.

ارتقای اعتماد عمومی؛ محور همه تصمیمات و برنامه‌ها در دوره تحریم  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در وضعیت کنونی قوه قضائیه همانطور که قاطعانه وارد مسیر مبارزه با فساد شده باید قدرتمندانه از حقوق مردم دفاع کند و جلوی سوء‌استفاده را بگیرد. باید مدیریت‌های رانتی و خصولتی تعیین تکلیف شوند و در نهایت یک آرامش، اطمینان و اعتماد عمومی حاصل شود. بزرگترین سرمایه نظام اعتماد عمومی است و هر کاری که لازم است باید برای تقویت اعتماد جامعه انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت امروز قابل حل است و راهکار دارد، گفت: هر چند که ممکن است گذار از این وضعیت سخت باشد اما می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد به شرطی که موارد ذکر شده عملی شود.

شفاف‌سازی نیاز اصلی امروز کشور

حاجی بابایی درباره اهمیت مضاعف شفافیت و مبارزه با فساد در شرایط تحریم گفت: وقتی بعضی به دنبال cft و شفاف‌سازی برای جهان و امریکا در این شرایط هستند آیا نباید برای داخل کشور شفاف‌سازی کرد. لذا به عقیده من امروز کشور بیش از گذشته نیازمند شفاف‌سازی است. صدها سؤال در ذهن مردم وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود. این سؤالات هم به نظام و انقلاب برنمی‌گردد بلکه به مسئولیت‌ها و عملکردهای افراد و نهادها برمی‌گردد و این سؤالات را باید شجاعانه، صریح، صمیمانه و صادقانه پاسخ داد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: مردم ثابت کردند که حامی انقلاب و نظام هستند و راهپیمایی اربعین و 13 آبان گواه این حمایت و وفاداری است. تا کی باید انقلاب، نظام و ارزش‌ها را قربانی عملکردهای اشتباه و ناقص مسئولان و نهادها و جریان‌ها کنیم. امروز فرصت مغتنم و بهترین فضا برای شفاف‌سازی است و در واقع تمام شرایط برای شفاف‌سازی در کشور اماده است.

وحدت به معنی بستن باب نقد و نظارت نیست

حاجی‌بابایی درباره چگونگی تحقق عملی وحدت میان مسئولان و تقویت تعامل میان قوای کشور در شرایط فعلی به عنوان یکی از راهکارهای مقابله با تحریم گفت: در گام اول وحدت نباید تفسیر به رأی شود. وحدت به این معنا نیست که هر کسی هر کاری بکند ودیگران آن را نقد نکنند. وحدت به این معناست که معایب گفته شود و شفاف‌سازی انجام شود اما در اصل کار همه با هم متحد و همراه باشند و ذیل رهبری، انقلاب، نظام، مردم و ایران همه با هم وحدت داشته باشند اما این به معنی بستن باب نقد تصمیمات و نظارت بر عملکردها نیست.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

captcha