ایکنا در همایش استانی «وقف و رسانه» تجلیل شد
کد خبر: 3763220
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

ایکنا در همایش استانی «وقف و رسانه» تجلیل شد

گروه فرهنگی ـ خبرنگار ایکنای استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان فعال حوزه وقف در همایش استانی وقف و رسانه تجلیل شد.

ایکنا در همایش استانی«وقف و رسانه» تجلیل شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۲۱ آبان‌ماه در همایش استانی وقف و رسانه، گفت: وقف در این استان نسبت به سایر استان‌ها ضعیف است.
وی با بیان اینکه تبیین ظرفیت‌های وقف توسط رسانه‌ها در سطح جامعه ضروری است، افزود: وقف گستره وسیعی دارد و می تواند در رفع معضلات مختلف جامعه مؤثر واقع شود که در این میان رسانه می‌تواند خروجی مؤثری در این زمینه داشته باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر احیای موقوفات، تصریح کرد: این استان در بحث احیای موقوفات گام‌های مؤثری داشته و در آینده شاهد رشد و تعالی بهتر این فرهنگ غنی دینی خواهیم بود .
جنتی‌پور با بیان اینکه ۲۲۵ مورد وقف در استان وجود دارد، عنوان کرد: عمده موقوفات در شهرستان بویراحمد و شهرستان گچساران است، ضمن اینکه خوشبختانه در شهرستان گچساران وقف‌های منفعتی بهبود یافته و نکته جالب این موارد نگاه بهتر خانم‌ها در حوزه وقف بوده است .
وی بیان کرد: موقوفه‌ها در حوزه خیرات و مبرات رو به رشد است و جامعه هدف که از ایتام، بی سرپرستان، افراد دارای مشکلات درمانی و ... تشکیل می‌شود در حد توان موقوفه مورد حمایت قرار می گیرند و این حرکت می‌تواند نتیجه مناسبی در استان داشته باشد .
همچنین، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این همایش با اشاره به آثار مختلف وقف در جامعه، گفت: وقف مبارزه با تکاثر است.
وی افزود: در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی از جمله فرهنگ وقف در سطح استان بسیار ضعیف عمل کرده ایم که رسانه‌ها می توانند در این خصوص نقش بسزایی داشته باشند، چراکه وقف در معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند مؤثر باشد.
امام جمعه بخش کبگیان اضافه کرد: اصحاب رسانه و صداو سیما به عنوان یک قشر تاثیرگذار در جامعه می‌توانند با استفاده از محتواسازی و تهیه کلیپ‌های کوتاه در فضای مجازی نقش مهمی را در زمینه سبک زندگی اسلامی و فرهنگ وقف ایفا کنند.
یادآور می‌شود، در پایان این همایش از از اصحاب رسانه از جمله خبرنگار خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا، واقفین و خیرین برتر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha