توافق چاپ ۲۵ کتاب ایرانی با ناشران ترک و صرب
کد خبر: 3763243
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
در نمایشگاه استانبول انجام شد؛

توافق چاپ ۲۵ کتاب ایرانی با ناشران ترک و صرب

گروه ادب ــ مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران از توافق چاپ ۲۵ عنوان کتاب ایرانی با ناشران کشورهای ترکیه و صربستان خبر داد.

توافق چاپ ۲۵ کتاب ایرانی با ناشران ترک و صرببه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران؛ سی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول از ۱۹ آبان‌ماه در حال برگزاری است. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه در غرفه‌ای به مساحت ۱۲ مترمربع حضور دارد. در این غرفه آژانس ادبی پل نیز فعالیت دارد.

بر اساس مذاکرات انجام شده، این آژانس با ناشران کشورهای ترکیه شامل انتشارات «داملا»، «زنگین» و «نار» و صربستان شامل «آتوپیا» توافق برای چاپ ۲۵ عنوان کتاب ایرانی در این دو کشور در غرفه این مؤسسه انجام شد.

کتاب‌هایی که قرار است به زبان‌های خارجی در کشورهای ترکیه و صربستان ترجمه و نشر شوند، از ناشرانی همچون چشمه، شهرستان ادب، زنبور، قدیانی، سوره مهر، افق، محراب قلم و نردبان است.

کشورهای ازبکستان، مکزیک، ایتالیا، آذربایجان، ایرلند و چند کشور دیگر نیز برای چاپ آثار ایرانی علاقه‌مندی خود را نشان داده‌اند و مذاکرات اولیه با این کشورها برای چاپ کتاب‌های ایرانی انجام شده است.

در دومین روز برگزاری نمایشگاه نیز خانم «آی گون»، مدیر نمایشگاه‌های خارجی وزارت فرهنگ و توریسم ترکیه در غرفه ایران حاضر و از نزدیک با مسئول غرفه ایران درباره حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت‌وگو کرد.

یادآور می‌شود؛ بخش بین‌الملل سی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استانبول فردا (22 آبان‌ماه) به کار خود پایان می‌دهد.
انتهای پیام

captcha