برگزاری همایش وقف علم و فناوری در اردبیل
کد خبر: 3763272
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

برگزاری همایش وقف علم و فناوری در اردبیل

گروه اجتماعی ـ برگزاری نخستین همایش وقف علم و فناوری همزمان با هفته وقف در اردبیل برگزار شد.

برگزاری نخستین همایش وقف علم و فناوری در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل امروز ۲۱ آبان‌ماه در نخستین همایش وقف علم و فناوری در اردبیل، تصریح کرد: وقف باید در راستای نیاز‌های روز جامعه باشد تا بتوانیم از این فریضه حسنه نهایت استفاده را در راستای حل معضلات و مشکلات روز جامعه ببریم واین موضوع در اولویت اساسی در اردبیل است.
وی افزود: یکی از اهداف بعثت انبیا بحث برپایی عدالت اجتماعی است و راهکار‌های متفاوتی دین اسلام از جمله زکات و خمس در این مورد دارد که که در راستای برقراری عدالت اجتماعی و از بین بردن اختلاف طبقاتی برپا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یکی از مصادیق بارز در برپایی عدالت اجتماعی را وقف برشمرد و گفت: اگر در راستای ترویج فرهنگ وقف اقدام کنیم شاهد حل بسیاری از مشکلات خواهیم شد.
قیامی بیان کرد: در استان ما موقوفاتی است که ۷۵۰ سال پیش وقف شده و هنوز هم عمل به وقف می‌شود و این نشان از ماندگاری وقف دارد و بزرگترین وجه امتیاز وقف است.
وی از امتیاز‌های وقف را مدیریت اموال واقف حتی بعد از مرگ دانست وتصریح کرد: در امر وقف واقف مدیریت اموال خود را حتی بعد از مرگ نیز از طریق وقف نامه بر عهده دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان اینکه امروز با توجه به مشکلات اقتصادی می‌توان با ترویج سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات از جمله فقر را حل کرد، افزود: در استان اردبیل ۱۸ مرکز درمانی وجود دارد که عرصه آن‌ها وقف است و بالای ۲۰ مورد مرکز آموزشی داریم که وقف شده است.
قیامی اظهار کرد: باید وقف‌ها در راستای نیاز‌های روز جامعه باشد و در حال حاضر می‌توانیم بسیاری از مشکلات در زمینه‌های علم و فناوری را با استفاده از ظرفیت دانشگاه و با وقف همگانی حل کرده و کار‌های بزرگی انجام داده و قسمتی از مشکلات جامعه را برطرف کنیم.
وی هدف از برگزاری همایش وقف علم و فناوری را آشنایی عموم جامعه با امر وقف در زمینه علم و فناوری دانست و خواستار مشارکت خیرین در این زمینه شد.
انتهای پیام

captcha