۷۰ درصد مساجد زنجان نماز مغرب و عشا را اقامه می‌کنند
کد خبر: 3763276
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

۷۰ درصد مساجد زنجان نماز مغرب و عشا را اقامه می‌کنند

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: در ۶۰ درصد مساجد استان نماز ظهر و عصر و ۷۰ درصد نماز مغرب و عشا اقامه می‌شود.

70 درصد مساجد زنجان نماز مغرب و عشا را اقامه می‌کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید ناصری، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان امروز، 21 آبان‌ماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز استان زنجان، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز کشور برنامه‌های مهم و مختلفی را به  صورت استانی و کشوری برگزار می‌کند که برنامه اجلاس سراسری نماز یکی از این برنامه در سال‌جاری به‌شمار می‌آید.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه اختتامیه این اجلاس در اوایل آذرماه امسال برگزار خواهد شد، افزود: مخاطبین برنامه اجلاس سراسری نماز، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مخلف جامعه هستند و هدف از برگزاری این اجلاس، تبدیل اقامه نماز به یک فراخوان عمومی در بین آحاد جامعه است.
وی تصریح کرد: مهلت حضور در این برنامه تا ۱۵ آبان‌ماه امسال بود که آثار توسط دبیرخانه استانی این اجلاس گردآوری شده‌ است و آثار برتر استانی نیز به اجلاس کشوری ارسال خواهد شد.
ناصری در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه بین ستاد اقامه نماز با دستگاه‌های استانی اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های ستاد اقامه نماز کشور در برش‌های استانی بین دستگاه‌های مختلف با محوریت نماز، ابلاغ و ارسال شده‌ است که به تعداد ۹۴ دستگاه مختلف استانی می‌رسد.
این مسئول برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی نماز، با عنوان "خانه بهشتی" را دیگر برنامه مهم این نهاد برشمرد و گفت: این مسابقه با مشارکت استانداری، اداره‌کل امور کتابخوانه‌های عمومی و ستاد اقامه نماز استان در سطح ادارات و عموم جامعه برگزار می‌شود.
ناصری یادآور شد: مسابقه کتابخوانی خانه بهشتی به نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز و روش‌ها و راهکارهای دعوت عام و عموم به نماز و غیره می‌پردازد؛ این مسابقه به دو روش مکتوب و آنلاین برگزار می‌شود که در بخش نخست زمان شروع ۲۱ مهر تا ۲۲ آذر و بخش دوم از ۱۵تا ۲۲ آذرماه ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه به اهمیت اقامه نماز جماعت در مساجد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۱۸ درصد از مساجد شهری و روستایی استان، اقامه نماز جماعت صبح،  ۶۰ درصد اقامه نماز ظهر و عصر و ۷۰ درصد به اقامه نماز مغرب و عشا می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه توان ستاد اقامه نماز استان در بحث کمیت محدود است،یادآور شد: در حال حاضر ۲ هزار مدرسه در استان وجود دارد که از این تعداد در  ۷۰۰ مدرسه برنامه اقامه نماز برگزار می‌شود و ۳۵۰ نفر امام جماعت دارد که دستگاه‌های مختلف استانی در موضوع احیای نماز در مدارس باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.
انتهای پیام
captcha