افزایش ۱۸ درصدی بازدید از اماکن توریستی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3763277
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
طی هفت‌ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفت؛

افزایش ۱۸ درصدی بازدید از اماکن توریستی آذربایجان‌غربی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی هفت‌ماهه نخست سال جاری مجموعه اقامت در مراکز اقامتی استان، ۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۹۵ نفر بوده‌ است، گفت: طی این مدت، بازدید از تمام اماکن تفریحی، توریستی و تفرج‌گاه‌های استان به‌طور تقریبی، ۱۸ درصد افزایش داشته‌ است.

افزایش ۱۸ درصدی بازدید از اماکن توریستی آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ظهر امروز، ۲۱ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، درخصوص آخرین وضعیت آثار ثبتی استان اظهار کرد: تاکنون ۱۶۰۴ آثار ثبت‌شده در فهرست ملی از استان وجود دارد و از حیث تعداد آثار در جایگاه خاصی در کشور قرار داریم.
وی افزود: ۷ اثر طبیعی، ۲۸ اثر ناملموس و معنوی، ۱۵۰۱ اثر غیرمنقول شامل محوطه‌های تاریخی و ابنیه‌ها و ۲ اثر نیز در حوزه انقلاب اسلامی در استان وجود دارد که در لیست آثار ملی ثبت خواهد شد و تعیین حریم آثار نیز به‌طور جدی در حال پیگیری است و در طول سال ۹۶ تا پایان شهریور امسال، حدود ۸۲ مورد مرمت آثار تاریخی و ۴۳ مورد نیز اشیای نفیس تاریخی فلزی و سفالی مرمت شد.
جباری بابیان اینکه طی سال جاری، در ۴ محور، کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده است، تصریح کرد: مسجد جامع ارومیه در دو فصل مرمت شده، ۲ پایگاه میراث ملی حسنلو و بسطام نیز در بخش تعیین عرصه و حریم، در مرحله نهایی هستند و ۱۹۳ مورد انجمن‌های میراث فرهنگی در بخش‌ها و دهستان‌های استان تشکیل شده که ۷ مورد در ارومیه و ۵ مورد در سلماس بوده است.
وی ادامه‌داد: ۴ موزه مشارکتی و خصوصی در استان فعالیت دارند و ۳ موزه نیز امسال هدف گذاری شده که موزه مدرسه ۲۲ بهمن، موزه طب دانشگاه ارومیه و موزه کودک است و همچنین ۱۲ مورد موزه تخصصی نیز در دست اقدام است که موزه بوکان، موزه صلح سردشت، موزه قاجار و موزه نسخ خطی در محل موزه فعلی مردم‌شناسی ارومیه جز این موزه‌ها هستند و تنوع موزه‌ها در رونق گردشگری موثر بوده و به‌عنوان مقاصد گردشگری حائز اهمیت هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بابیان اینکه طی سال جاری ۴۰ مورد پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها ۵۰ درصد بوده و با سرمایه‌گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریال، ۷۹۰ اتاق جدید با ۱۶۷۸ تخت به اقامت گردشگران در استان افزوده خواهد شد که در این راستا نیز ۷ مجتمع گردشگری و پذیرایی داشته و ۱ مجتمع سلامت نیز با ۳۰ درصد پیشرفت در حال احداث است.
وی یادآور شد: طی هفت‌ماهه نخست سال جاری، مجموعه اقامت در هتل‌ها‌ و مراکز اقامتی استان، ۱ میلیون و ۱۴ هزار و ۸۹۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و همچنین بازدید از تمام اماکن تفریحی، توریستی و تفرج‌گاه‌های استان به‌طور تقریبی، ۱۸ درصد افزایش و بازدید از موزه‌ها نیز ۲ درصد افزایش یافته که در این راستا نیاز به ایجاد فضاهای جدید وجود دارد.
جباری درخصوص برنامه‌های آتی این اداره نیز افزود: کلنگ‌زنی فاز اول عملیات مجموعه شمس تبریزی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد آغاز خواهد شد.
انتهای پیام

captcha