راه‌ا‌ندازی مرکز «صنایع دستی» در همدان
کد خبر: 3763295
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

راه‌ا‌ندازی مرکز «صنایع دستی» در همدان

گروه فرهنگیی ـ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: بخش «صنایع دستی» ذیل سازمان جهانی گردشگری در ایران تشکیل می‌شود که مرکز آن در همدان خواهد بود.

مرکز «صنایع دستی» ذیل سازمان جهانی گردشگری در همدان راه اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از همدان، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی امروز، 21 آبان‌ماه در کنفرانس خبری چهلمین اجلاس اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری گفت: دنیا ایران را به عنوان مقصد گردشگری قبول دارد.
وی با بیان اینکه مرکز صنایع دستی ذیل سازمان جهانی گردشگری در همدان تشکیل می‌شود افزود: مدتی است صنعت گردشگری ایران نشاط مضاعفی پیدا کرده و توانسته به رشد خود ادامه دهد.
وی افزود: این رویدادها و حضور گردشگران در کشور نشان از آن دارد که دنیا ایران را به عنوان مقصد گردشگری قبول دارد که حضور ۸۰ عضو و دبیر کل سازمان جهانی گردشگری موید آن است.
مونسان با بیان اینکه در این رویدادها توانستیم ظرفیت های ایران را به دنیا معرفی کنیم، بیان کرد: ما توانسته ایم با فعالان حوزه گردشگری ارتباط گرفته و ایران و همدان را معرفی کنیم، ایران سرشار از پتانسیل گردشگری است و سعی ما بر آن است تا بخش کوچکی از این ظرفیت را به نمایش بگذاریم.
مونسان اظهار کرد: موضوعات‌مهمی با دبیرکل مطرح شده است و قرار بر آن است تا بخش صنایع دستی ذیل سازمان جهانی گردشگری در ایران تشکیل شود و مرکز آن در همدان باشد که به زودی این بخش در ایران شکل خواهد گرفت.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: متاسفانه هنوز سهم گردشگری به صورت دقیق مشخص نشده است که باید این مهم تعیین شده تا بتوانیم سهم گردشگری در جی دی پی کشور داشته باشیم که در این میان کمک سازمان جهانی می تواند در تشکیل این حساب بسیار حائز اهمیت باشد.
وی با اشاره به اکوتوریسم، یادآور شد: جاذبه های بی نظیر طبیعی در کشور وجود دارد و اعتقاد داریم بخش طبیعی و اکوتوریسم کشور ما کاملا این پتانسیل را دارد.
مونسان افزود: مقرر شد از تجربه های بین المللی برای هرچه بهتر برگزار کردن اکوتوریسم استفاده کنیم و این حوزه را توسعه هرچه بیشتر دهیم.
وی از سازمان جهانی گردشگری خواست تا تصویر واقعی را از ایران به مردم جهان نشان دهد و گفت: امیدواریم روند رو به رشد صنعت گردشگری با سرعت هرچه بیشتر سمت جلو پیش برود.
انتهای پیام

captcha