رقابت 116 متسابق در مسابقات قرآن هند
کد خبر: 3763309
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹

رقابت 116 متسابق در مسابقات قرآن هند

گروه بین‌الملل ــ مسابقات حفظ و قرائت قرآن در هندوستان با رقابت 116 نفر در هفته وحدت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ نوزدهمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن در هندوستان به کوشش خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هفته وحدت (فاصله میان ۱۲ ـ 17 ربیع‌الاول که اولی سالگرد ولادت حضرت محمد(ص) بنا به روایات اهل سنت و دومی به روایت شیعیان است گفته می‌شود) برگزار می‌شود.

ثبت‌نام از علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه به پایان رسیده است. این مسابقه قرآنی در دو بخش حفظ و قرائت طی هر سال در این ایام برگزار می‌شود.

قاری یاسین از مسئولان برگزار کننده این مسابقه اظهار کرد: امسال از 16 استان هندوستان در این مسابقات شرکت کرده‌اند. 250 نفر برای شرکت در این رویداد معنوی ثبت‌‌نام کرده‌اند. از این میان پس از بررسی‌های لازم، 116 نفر در مسابقات شرکت می‌کنند. این ارزیابی بر اساس میزان حفظیات و مدارک قرآنی افراد انجام شد.

وی با بیان اینکه 36 نفر در رشته حفظ و 80 نفر در حوزه قرائت شرکت خواهند کرد، گفت: حدود 2000 مرکز قرآنی در سراسر هند وجود دارد که به تدریس و آموزش حفظ و تجوید قرآن می‌پردازند. نفرات نخست این مسابقات برای شرکت در مسابقات بین‌المللی هند اعزام می‌شوند.

سطح سنی در نظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در این مسابقات، 40 سال است.

یادآور می‌شود، هجدهمین دوره این مسابقات طی سال گذشته با حضور دو داور اعزامی از ایران به نام‌های سیدحمید هروی در رشته قرائت و مهدی حسنی در رشته حفظ و دو داور هندی و 155 نفر شرکت‌کننده از 16 استان هند برگزار شد. در این مسابقه، 68 نفر در رشته حفظ کل و ۸۷ نفر نیز در رشته قرائت به مدت سه روز از 10ـ 12 آذرماه 1396 به رقابت پرداختند.

انتهای پیام

captcha