آباد کردن موقوفات؛ از بزرگترین خدمات انقلاب
کد خبر: 3763310
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

آباد کردن موقوفات؛ از بزرگترین خدمات انقلاب

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف گیلان گفت: از بزرگترین خدمات انقلاب که توسط امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات است.

آباد کردن موقوفات بزرگترین خدمات انقلاب

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 21 آبان‌‌ماه در همایش یاوران وقف که در آستان امامزاده میرزای فومن برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم از جلسات مذهبی و دینی برای بیان خدمات انقلاب بهره ببریم.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب رژیم منحوس پهلوی تماما در خدمت استکبار بود، افزود: امروز به برکت انقلاب در دنیا عزت و اقتدار داریم.

‌علیزاده به پیشرفت‌های علمی کشور در حوزه علوم هسته‌ای و فضایی، پزشکی، فناوری نانو و شبیه سازی اشاره کرد و گفت: بیشترین رشد علمی به ایران اختصاص دارد. از بزرگترین خدمات انقلاب که توسط امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات است.

مدیرکل اوقاف گیلان بیان کرد: طرحی در اداره اوقاف گیلان در حال پیگیری و اجراست که در هر سال در هر مسجد و بقعه‌ای یک وقف جدید داشته باشیم.

وی وقف را تجارتی بی ضرر دانست و گفت: با وقف می‌توان مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را حل کرد؛ کارکنان اوقاف گیلان طی برنامه‌ای مدون و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان استان در حال جهت دهی به نیات وقف‌های جدید طبق نیازهای روز هستیم.

مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت 35 وقف جدید در سالجاری در گیلان خبر داد و گفت: ارزش ریالی وقف‌های یاد شده 21میلیارد تومان است.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمحمد حسن صفوی، امام جمعه فومن نیز در این همایش، اظهار کرد: هرچه در اسلام به یادگار مانده مرهون وقف و موقوفات است.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف در سیره اهل بیت و ائمه معصومین از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: وقف معامله با خداست. باقیات صالحات که وقف مصداق بارز آن است همیشه ماندگار است، نگهداری وقف دقت بسیار می‌خواهد و باید تلاش کرد تا وقف طبق نیت واقف عمل شود.

امام جمعه فومن تاکید کرد: اگر یک ریال مال موقوفه وارد خانه کسی شود آن خانه خراب می‌شود؛ وقف امانتی است که باید برای نسل‌های بعدی نگهداری شود.

حجت الاسلام صفوی با اشاره به اینکه فومن 80موقوفه، 36 بقعه و 180 مسجد دارد، گفت: از ویژگی های مومنان توجه به اماکن متبرکه و زیارت مزار صالحان است، هیچ عملی مثل احیای مزار فرزندان پیامبر دل ایشان را شاد نمی‌کند.

امام جمعه فومن با اشاره آستان امام زاده عبدالله کلرم، عون بن علی ماسوله و سید جواد موسوی سبز قبا از بقاع متبرکه شاخص فومن، اظهار کرد: از اعجاز انقلاب است که از قبر سید جوان شهید کرامات بسیاری سر زده است.

انتهای پیام

captcha