تلاش ایکنا برای ارائه راهکارهای مناسب برای حل معضلات عرصه‌های مختلف/ اتخاذ رویکرد موضوع‌محور
کد خبر: 3763345
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
عیسی علیزاده به مناسبت سالروز تاسیس ایکنا عنوان کرد:

تلاش ایکنا برای ارائه راهکارهای مناسب برای حل معضلات عرصه‌های مختلف/ اتخاذ رویکرد موضوع‌محور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مورد رویکردهای این خبرگزاری اظهار کرد: رویکرد ایکنا طی سال‌های اخیر حرکت از رویدادمحوری به سمت موضوع‌محوری بوده و تلاش برای ارائه راهکارهایی برای رفع مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... بوده است.

اقبال مردم به تولیدات مرکز چند رسانه‌ای ایکنا

به گزارش ایکنا؛ عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن، با اشاره به سالروز راه‌اندازی خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، گفت: در پویایی و ارتقای این مجموعه افراد، سازمان‌ها و نهادهای متعددی سهم داشته‌اند که جا دارد از همه این افراد تشکر و قدردانی داشته باشم.
وی با اشاره به اینکه ایکنا تنها خبرگزاری رسمی کشور در حوزه قرآن است، افزود: البته بعد از راه‌اندازی این مجموعه، خبرگزاری‌های دیگری در حوزه دین راه‌اندازی شدند که آنها نیز به سهم خود تأثیرگذار هستند.
علیزاده بیان کرد: خبرگزاری قرآن در حال حاضر دارای 30 شعبه استانی و شش شعبه منطقه‌ای است و خبرهای آن به 19 زبان تولید و ترجمه می‌شود.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مورد رویکردهای این خبرگزاری طی سال‌های اخیر اظهار کرد: رویکرد ایکنا طی سال‌های اخیر این بوده است که از رویدادمحوری به سمت موضوع‌محوری حرکت کند. همچنین تلاش شده است تا مسائلی که با جامعه مرتبط است و راهکارهایی که این حوزه می‌تواند برای رفع مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... داشته باشد را ارائه دهد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به همکاری حدود هفت هزار خبرنگار با ایکنا بدون هیچ چشم‌داشتی اشاره کرد و افزود: سهم زیادی در این حوزه را خبرنگاران افتخاری به دوش می‌کشند. اگر قرار بود یک خبرگزاری با یک سازمان اداری و با اعتبارات دولتی به این حد از رشد برسد، قطعاً اعتبارات زیادی می‌خواست، لذا با توجه به علاقه‌مندی که جامعه قرآنی به این حوزه دارد، بخش عظیمی از کار بر عهده خبرنگاران افتخاری است.
علیزاده بیان کرد: اگر به این ظرفیت‌ها توجه شود و به عنوان راه حل مشکلات به آن نگاه شود، می‌توان از آن استفاده‌های لازم را به عمل آورد؛ چرا که رسانه می‌تواند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی دینی ایفا کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه این گفت‌وگو در مورد فعالیت‌های اخیر سازمان قرآنی دانشگاهیان در حوزه چندرسانه‌ای نیز بیان کرد: با توجه به دامنه‌ای که فضای مجازی در بین مردم پیدا کرده، بسیار مورد اقبال قرار گرفته است، بنابر این در کنار ایکنا و ایسنا که دو خبرگزاری جهاد دانشگاهی هستند در حوزه چندرسانه‌ای شاهد رشد خوبی هستیم.
وی افزود: در حوزه قرآنی چون این تجربه وجود نداشته است، حساسیت زیادی وجود دارد؛ چرا که با توجه به برخی حرمت‌ها شاید از یک سری از تصاویر که می‌توان در حوزه‌های دیگر استفاده کرد، در این حوزه امکانش نیست. بر همین اساس دوستان ما در مرکز چندرسانه‌ای سازمان قرآنی دانشگاهیان با نام اختصاری «مبین» توانسته‌اند محصولات خوبی را تولید کنند. اقبال زیادی در این حوزه مشاهده شده است؛ چرا که هم قابل فهم است و هم می‌توان در زمان کمی محتوای زیادی را به مخاطب ارائه داد؛ البته برخی از این محصولات بدون اسم مبین تولید می‌شود.
علیزاده در پایان با تأکید بر اینکه مجموعه مبین قابل گسترش است، عنوان کرد: در همین استودیو بحث‌های مناظره‌ای و بحث‌های چالشی پاسخ به شبهات متعددی تولید شده است و خوشبختانه همکاری خوبی بین رادیو قرآن، شبکه قرآن و این مجموعه وجود داشته است. امیدوارم سهم کوچکی در این راستا ایفا کرده باشیم.

انتهای پیام

captcha