توانمندسازی خانوارهای مددجوی امداد لازمه اشتغال‌زایی آنان است
کد خبر: 3763363
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴

توانمندسازی خانوارهای مددجوی امداد لازمه اشتغال‌زایی آنان است

گروه اجتماعی ــ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان در تشریح فرآیند ایجاد اشتغال برای مددجویان اظهار کرد: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد لازمه اشتغال‌زایی برای آنان است.

توانمندسازی خانوارهای مددجوی امداد لازمه اشتغالزایی آنان است

به گزارش ایکنا از کردستان، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان امروز، 21 آبان ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در تشریح فرآیند ایجاد اشتغال برای مددجویان؛ با بیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد لازمه اشتغالزایی برای آنان است، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهت ایجاد طرح‌های کوچک و زودبازده یکی از فرصت‌های ایجادشده این نهاد برای اشتغال مددجویان است.
وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال مددجویان طی یک فرآیند صورت می‌گیرد، افزود: نخستین مرحله فرآیند اشتغال استعداد سنجی و مشاوره شغلی است که این کار با هدف شناسایی افرادی که استعداد، زمینه و توانایی راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های اشتغال را دارند صورت می‌گیرد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بیان کرد: در این مرحله افراد جهت اجرای طرح‌های خودکفایی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی راهنمایی و هدایت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل فقر افراد نداشتن مهارت و تخصص شغلی است، عنوان کرد: در صورت نیاز افراد، کمیته امداد در این زمینه اقدام به اجرای دوره‌های آموزش فنی و مهارتی بلندمدت و همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت با عنوان کارآفرینی و ترویجی می‌کند.
جهان‌بین با بیان اینکه بعد از اینکه شرایط و توانایی فرد جهت ایجاد طرح محرز شد و بستگی به نوع و سرمایه لازم برای طرح اشتغال تسهیلات پرداخت می‌شود، ادامه داد: برای هر مددجو تا سقف ۵۰ میلیون تومان و با میانگین ۲۰ میلیون تومان و همچنین در قالب توسعه مشاغل و طرح‌های روستایی برای ساکنان روستا تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: مهم‌ترین بخش حوزه اشتغال این نهاد نظارت هوشمند برای طرح‌های اشتغال ایجادشده با هدف راستی آزمایی و همچنین ارائه توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم جهت پایداری مشاغل ایجاد شده است.
انتهای پیام

captcha