تربیت دینی به مفهوم آموزش و پرورش دینی است
کد خبر: 3763376
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴

تربیت دینی به مفهوم آموزش و پرورش دینی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تربیت دینی به معنای آموزش و پرورش دینی است، گفت: این نوع می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال یک جامعه دینی ایفا کند.

تربیت دینی به مفهوم آموزش و پرورش دینی است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کارگاه آموزشی با عنوان «مسائل و نکات نوین تربیت دینی در مسیر پرورش فرزندان متعادل و موفق» عصر امروز، 21 آبان ماه در مؤسسه قرآنی عطر آیه‌های انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد.
در این کارگاه محسن کرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه تربیت دینی به مفهوم فراگیر آن به معنای آموزش و پرورش دینی است، گفت: این امر می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال یک جامعه دینی ایفا کند.
وی افزود: البته باید بدانیم هرگونه کاستی و کوتاهی در این امر موجب بروز اختلال و نابهنجاری جبران‌ ناپذیر در پرورش نسل نوین هر جامعه‌ای خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: برای اصلاح هر جامعه و پیشگیری آن جامعه از انحرافات اجتماعی لازم است تا فرایند تربیت در اندیشه دینی شناسایی شود.
کرمی تصریح کرد: باید فرایند تربیت در اندیشه دینی شناسایی شود و آغاز این امر در خانواده است و این پرورش از خانواده آغاز و گستره فراتری را دنبال می‌کند.
وی افزود: روش‌ها و راه‌کارهای تربیت دینی در چارچوب آن زمینه‌ساز فرایند تربیت دینی در خانواده است.

تربیت دینی به مفهوم آموزش و پرورش دینی است
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با طرح سؤال درخصوص عوامل عمده ضعف در کاستی تربیت دینی فرزندان، گفت: آسیب‌شناسی آموزش دینی به برخی از روش‌های درست برخورد با نوجوانان اشاره می‌کند.
کرمی در پایان این کارگاه به شیوه‌های رفتار برخی از والدین با کودکان و نوجوانان اشاره و آن را مورد نقد و بررسی قرار داد همچنین برخی راه‌کارها در مسیر موفقیت در این راستا ارائه شد.
انتهای پیام

captcha