به رفتار دوگانه صداوسیما در قبال آموزش‌وپرورش انتقاد داریم
کد خبر: 3763390
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش:

به رفتار دوگانه صداوسیما در قبال آموزش‌وپرورش انتقاد داریم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: صداوسیما تلاش معلمان در مناطق محروم و صعب العبور را به‌خوبی منعکس می‌کند اما روح و روان خانواده‌ ایرانی و دانش آموزان را با تبلیغات کنکور بمباران می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: مرتضی نظری در نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی افزود: ما بابت همکاری و همراهی صدا و سیما در انعکاس فداکاری های معلمان قدردانی می کنیم و هم رفتار تبلیغاتی و بازرگانی صداو سیما را مسئولانه نمی‌دانیم و به آن انتقاد داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: به هر موضوعی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند، واکنش نشان خواهیم داد و دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در قبال آموزش و پرورش کنیم.

نظری با اشاره به کسب رتبه اول جهان با شش مدال طلا از سوی ایران در المپیاد نجوم و اخترفیزیک از قدردانی از این دانش آموزان و مربیانشان خبرداد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: برخی در آموزش‌وپرورش به دنبال اعمال قدرت بالا به پایین هستند و رویکرد غیر تحولی دارند و افزایش قدرت مدرسه را با حفظ جایگاه خودشان در تضاد می‌دانند و برای دوری از این افکار و رفتار در مرکز روابط عمومی ، تحول‌گرایانه عمل کردیم و در حال حاضر جوان‌ترین واحد ستادی وزارت آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی است.

نظری با اشاره به اینکه رویه جدید خبری در سال تحصیلی جاری، پرداختن به مسائل جامعه معلمان است، اظهار کرد: ما و مجموعه تیم رسانه ‌ی در اطلاع‌رسانی و اخبار بر روی هر موردی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند، واکنش نشان خواهیم داد و باید مطالبهگرانه رویه خبری را به موقعیت معلم سوق دهیم و دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در آموزش‌وپرورش ‌کنیم.

نظری با تأکید بر رعایت قوانین دسترسی آزاد به اطلاعات خاطرنشان کرد: در پرتال‌های اطلاع‌رسانی، اطلاعات ضروری و موردنیاز ذی‌نفعان بارگذاری و منعکس شود و دعوت از خبرنگاران گزینشی نباشد.

وی در پایان گفت: در یک سال گذشته اتاق فکرهای فعالی داشتیم که در آن از حضور اساتید حوزه‌های ارتباطات و جامعه‌شناسی استفاده کردیم. این حق مخاطبان است که اطلاعات و دسترسی پذیری به آمارهای دقیق آموزشی برای آنان تسهیل شود.

انتهای پیام

captcha