شبهات وقف پاسخ داده شود
کد خبر: 3763424
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

شبهات وقف پاسخ داده شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: علما نقش مهمی در گسترش فرهنگ وقف دارند و متأسفانه هجمه‌های زیادی به‌خصوص در سال‌های اخیر نسبت به وقف صورت گرفته و باعث وجود شبهاتی در مردم شده که باید پاسخ داده شود.

شبهات وقف پاسخ داده شود

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد شب گذشته، 21 آبان‌ماه در نشست روحانیان و ائمه مساجد که به مناسبت دهه وقف برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 60 درصد موقوفات استان یزد مربوط به روضه خوانی و سیدالشهدا(ع) است و مساجد و حسینیه‌ها ظرفیت بسیار بزرگی است که می‌توان از آنها برای رفع مشکلات جامعه و هم فکری و همراهی مردم استفاده کرد و نقش علما در این همراهی و همراه شدن بسیار زیاد است.
زارع زاده افزود: متاسفانه در یزد هیچ گونه موقوفه قرآن نداریم و در رابطه با حوزه علمیه تقریباً موقوفه‌ای نداریم در حالی که در گذشته در تفت و یزد، حتی موقوفه‌ای داریم که برای پنجره چسبانی مسجد هم وقف گذاشتند و قدیمی‌ترین موقوفه یزد سید رکن‌الدین همچنان بعد از گذشت چندین قرن به دلیل داشتن موقوفه سرپا و ماندگار است.
وی ادامه داد: علما نقش مهمی در گسترش فرهنگ وقف دارند و متأسفانه هجمه‌های زیادی به‌خصوص در سال‌های اخیر نسبت به وقف صورت گرفته و باعث وجود شبهاتی در مردم شده است که باید پاسخ داده شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: عواید امامزادگان و بقاع تماماً طبق موقوفات و همچنین وقف واقف هزینه می‌شود و در همان محل اما گاهاً به دروغ گفته شده که این مبالغ در جای دیگر هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین بر‌خلاف افکار عمومی درآمد نذورات از این بقاع متبرکه زیاد نیست به گونه‌ای که در امامزاده جعفر(ع) که به عنوان پدر امامزادگان یزد شناخته شده و نسب بیش از 70 درصد امامزادگان استان از نسل این امامزاده واجب‌التعظیم است، در برخی ماه‌ها حتی در پرداخت حقوق خادم آنجا نیز بیست روز تاخیر صورت گرفته است.
زارع‌زاده افزود: هیچ کس بری از خطا نیست و اگر ایرادی در کار ما وجود دارد با جان و دل پذیرا هستیم تا آن را رفع کنیم و اثر وقف در دین و دیانت مردم و جامعه بسیار زیاد است.
یادآور می‌شود، این مراسم با میزبانی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد به مناسبت دهه وقف در محل دفتر آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

انتهای پیام

captcha