آغاز حفظ قرآن، قدم گذاشتن در میدان آزمایش الهی است
کد خبر: 3763434
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

آغاز حفظ قرآن، قدم گذاشتن در میدان آزمایش الهی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافظ کل و مربی قرآن کریم شهرستان زاهدان گفت: حافظ از همان لحظه شروع به حفظ قرآن كريم در ميدان امتحان و آزمايش‌های سخت الهی قدم می‌گذارد تا صبر و تحمل او محک زده شود.

آغاز حفظ قرآن، قدم گذاشتن در میدان آزمایش الهی است

فاطمه سرگزی، حافظ کل و مربی قرآن کریم شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: حافظ از همان لحظه شروع به حفظ قرآن كريم در ميدان امتحان و آزمايش‌های سخت الهی قدم می‌گذارد تا صبر و تحمل او محک زده شود.
اين حافظ قرآن افزود: در مقابل اگر او بتواند اين آزمايشات سنگين الهی را با شكيبايی و موفقيت پشت سربگذارد آن‌چنان آرامشی به‌دست می‌آورد كه وصف آن غيرقابل بيان است.
سرگزی در خصوص برگزاری مسابقات حفظ قرآن، اظهار كرد: اجرای اين‌گونه مسابقات باعث ايجاد رقابت صحيح و ادامه اين مسير و نيز ايجاد روحيه قرآنی مثبت در حافظان می‌شود.
وی بيان كرد: آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن لازمه و مقدمه‌ای برای حركت در مسير حفظ قرآن كريم است كه بهتر است از همان سنين ابتدايی كه كودكان آماده آموختن هستند، شروع شود.
اين حافظ قرآن تأكيد كرد: تجربه نشان داده است كه اگر آموزش قرآن با لحن عربی آن از سنين کودکی شروع شود در بهتر حفظ كردن و آشنا شدن آنان با آموزه‌های قرآنی مؤثرتر است.
وی ادامه داد: تا زمانی‌كه افراد نتوانند قرآن را به صورت عربی و با قرائت صحيح آن بخوانند نمی‌توانند پی به اهميت و جذابيت‌های قرآن ببرند.
سرگزی بيان كرد: حافظان قرآن علاوه بر وظيفه فرديشان كه همان تثبيت محفوظات قرآن و عمل كردن به دستورات شرع است وظيفه مهم و خطير اجتماعی را نيز برعهده دارند.
این مربی قرآن تأكيد كرد: عمل و منش حافظان می‌تواند در تشويق ديگران به اين حوزه و مهم‌تر از آن در جذب آنان به سمت و سوی تعاليم اسلامی و اصلاح آنان بسيار مفيد واقع شود.

انتهای پیام

captcha