تربیت حافظ کل قرآن؛ هدف مؤسسه بینات کرمان
کد خبر: 3763439
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
موسسه برتر ایکنا/ 72

تربیت حافظ کل قرآن؛ هدف مؤسسه بینات کرمان

گروه مؤسسات قرآن مردم‌نهاد ــ اساس کار و دغدغه‌ مؤسسه بینات‌المبین کرمان تربیت حافظ کل قرآن بوده است.

چهارشنبه///تربیت حافظان کل هدف مؤسسه بینات کرمان

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند. این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات برای همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌شود. 

در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 71 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات‌المبین از استان کرمان بپردازیم.

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات‌المبین استان کرمان در سال ۷۱ تأسیس شد. ابتدا مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی و در سال 86 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد و از سال ۸۸ به بعد فعالیت‌های مؤسسه از حوزه حفظ قرآن به حوزه روخوانی، روانخوانی، تجوید و کلاس مخصوص کودکان ارتقاء داده شد.

از همان ابتدا اساس کار و دغدغه‌ مؤسسه بینات‌المبین تربیت حافظان کل قرآن بود که در همین زمینه قاریان و حافظانی چون هاشم سلطانی‌نژاد، حافظ کل قرآن کریم، ایمان اسدی، دکترای علوم قرآنی، مهدی شریف‌زاده، حافظ کل و از چشم‌پزشکان کشور را تربیت کرد.

نحوه برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در مؤسسه بینات‌المبین به صورت دوره‌های یک‌ساله است که از حضور اساتیدی از جمله سید‌حسین شجاعت‌الحسینی و حسن خراسانی در این دوره‌ها استفاده می‌شود.

مؤسسه بینات‌المبین تاکنون دوره تربیت مربی قرآن را در سه دوره برگزار کرده و طی این دوره ۲۵ مربی از سوی این مؤسسه تربیت شده است.

در حال حاضر ۱۰ مربی کلاس‎های قرآنی را ویژه بانوان و آقایان در موسسه برگزار می‌کنند. این مؤسسه هیچ‌گونه حمایتی از سوی نهاد و سازمان‌‌های قرآنی دریافت نکرده و تمامی هزینه اجاره‌بها و مربیان از شهریه کلاس‌ها تأمین می‌شود. این نبود بودجه از جمله مشکلات موسسه بینات‌المبین کرمان است.

برپایی مهد قرآن تابستانی در سال گذشته با استقبال اولیا مواجهه شد، لذا این مرکز در نظر دارد تا به دنبال دریافت مجوز از آموزش و پرورش از سال آینده این دوره را به صورت رسمی ادامه دهد. 

دوره تربیت فرزند در شهریورماه سال گذشته نیز طرح ویژه این مرکز قرآنی بوده است که به علت استقبال بالا، امسال ادامه طرح با اساتید دعوت شده از مشهد برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقات متنوع و سطح‌بندی قرآن‌آموزان در این مسابقات از جمله فعالیت‌های دیگر این مرکز است.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینات‌المبین کرمان در بلوار جهاد، کوچه ۵۶، روبروی مسجد المهدی(عج) واقع است. علاقه‌مندان برای ثبت‌ نام در کلاس‌ها می‌توانند با شماره ۳۲۴۸۱۱۸۶-۰۳۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha