ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست
کد خبر: 3763453
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست

گروه معارف - امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست؛ فرصتی گرانبها در اختیار انسان است تا خود را به تکامل برساند؛ باید قدر ثانیه‌هایی که می‌گذرند و عمری که سپری می‌شود را با استفاده درست از آن دانست.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان، صبح امروز در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان، گفت: عمر ارزشمندترین نعمت پروردگار است، به‌طوری که تمام نعمت‌ها اعم از مال، دین و کمک به مستمندان همگی جزء نعمت فرصت هستند که باید قدر آن دانسته شود.
وی افزود: ارزش عمر به استفاده صحیح از فرصت‌هاست؛ فرصتی گرانبها در اختیار انسان است تا خود را به تکامل برساند؛ باید قدر ثانیه‌هایی که می‌گذرند و عمری که سپری می‌شود را با استفاده درست از آن، دانست.
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: فرصت و وقت را که خداوند در اختیار قرار داده، نباید بیهوده صرف کرد، بلکه در اعمال صالح و کارهایی که برای شخص و جامعه مفید باشد، به‌کار گرفت و از این عمر و فرصتی که الله تعالی در این دنیا داده و این دنیا را برای سازندگی و رهگذر آخرت قرار داده، بهره‌گیری و استفاده کرد تا مقدمه خسران آخرت نباشد.
وی ادامه داد: رسول خدا(ص) می‌فرمایند «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا» همانا برای پروردگار شما در دوران زندگی شما لحظه‌های بسیار سودمند و مغتنم روی می‌آورد، خودتان را در معرض آن لحظه‌های سودمند قرار دهید و استفاده شایان ببرید.
مولوی ساداتی اظهار کرد: الله متعال مؤمنان را در زندگی مورد آزمایش قرار می‌دهد که آیا واقعا ایمان پخته و باور کامل دارند یا نه همین‌که مشکلی را جلوی راه خود ببینند از تلاش و دعا و عبادت دست برمی‌دارند، می‌گویند فایده‌ای ندارد، این چنین کسی است که در امتحان ناکام مانده است.
مدیر دارالعلوم اهل سنت سراوان در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان، افزود: مردم جمهوری اسلامی و کشور خود را دوست دارند، در مقاطع مختلف هم این را ثابت کرده‌اند، اما از عملکرد برخی مسئولان رضایت ندارند؛ اداراتی که نه تنها پاسخگوی مردم نیستند بلکه موجب سرگردانی و ناامیدی مردم می‌شوند در واقع ندانسته اهداف دشمنان را تقویت می‌کنند.

انتهای پیام

captcha