مالکیت هیچ وقفی به نام اوقاف نیست/ ۵ برابر شدن موقوفات پس از انقلاب
کد خبر: 3763475
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

مالکیت هیچ وقفی به نام اوقاف نیست/ ۵ برابر شدن موقوفات پس از انقلاب

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر زدودن ذهنیت‌های اشتباه مردم توسط فعالان حوزه وقف گفت: مردم باید بدانند که مالکیت هیچ وقفی به نام اوقاف نیست.

مالکیت هیچ وقفی به نام اوقاف نیست/۵برابر شدن موقوفات پس از انقلاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 22 آبان‌ماه در همایش یاوران وقف در تبریز با تأکید بر زدودن ذهنیت‌های اشتباه مردم توسط فعالان حوزه وقف گفت: مردم باید بدانند که مالکیت هیچ وقفی به نام اوقاف نیست.

وی افزود: انجام امینانه نیات واقفان رسالت سنگینی است که بر دوش سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان نماینده ولی فقیه گذاشته شده و کسانی که به عنوان یاوران وقف در اداره این موقوفات کمک حال اوقاف هستند اجرشان کمتر از واقف نیست.

‌مصائبی اظهار کرد: به برکت همین همراهی‌ها و اجرای درست نیات واقفان توسط سازمان اوقاف میزان موقوفات کشور پس از انقلاب به پنج برابر افزایش یافته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی‌ گفت: انجام احسن نیات واقفان مروج فرهنگ وقف ‌بین مردم است چرا که افتادن در چارچوب‌های اداری برای اداره موقوفات، مانع از شکوفایی صحیح آنها و تأخیر در اجرای صحیح نیات واقفان می‌شود.

وی افزود: کسانی که یاوران وقف هستند و در اجرای این دستور الهی فعالیت می‌کنند مبلغان اسلام و حافظان منافع اسلامی هستند که در مقابل تبلیغات سوء‌علیه این امر شرعی ایستادگی می‌کنند.

مصائبی توجه نداشتن به مسائل فقهی و قانونی وقف را موجب از بین رفتن موقوفات و تبدیل آنها به موهوبه اعلام کرد و گفت: افراد خیراندیش برای پایدار ماندن نیت خیر خود در آینده باید نسبت به درج عنوان وقف در وقفنامه‌ها دقت داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی‌ وظیفه این اداره را احیای موقوفات به هر شکل ممکن در سطح استان اعلام کرد و افزود: در این مسیر به طور قطع دشواری‌هایی خواهیم داشت اما اجرای امر الهی وظیفه شرعی و قانونی این اداره‌کل است.

انتهای پیام

captcha