ثبت‌نام بیش از ۲ هزار مداح آذربایجان‌غربی در سامانه طوبی
کد خبر: 3763477
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

ثبت‌نام بیش از ۲ هزار مداح آذربایجان‌غربی در سامانه طوبی

گروه اجتماعی ـ کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به مداحانی که در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده و تأیید صلاحیت شدند، گفت: تعداد افرادی که به عنوان مداح در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده و شناخته‌ شده‌اند، ۲ هزار و ۹۷۵ نفر هستند.

ثبت‌نام بيش از 2 هزار مداح آذربایجان‌غربی در سامانه طوبی

ارکان اسلامی، کارشناس تشکل‌های دينی تبليغات اسلامی آذربايجان‌غربی در گفت‌وگو با ايکنا از آذربايجان‌غربی، با بيان اينکه چهارمين دوره انتخابات کانون مداحان آذربايجان‌غربی، 9 آذرماه امسال برگزار می‌شود، اظهار کرد: 2 هزار و 975 نفر از مداحان شناسايی‌شده که در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در این انتخابات، رأی داده و شرکت کنند.
وی با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام کانديداهای کانون مداحان ادامه داد: مهلت ثبت‌نام به اتمام رسيده و مدارک در حال ارسال به اداره‌کل تبليغات اسلامی استان است و اسامی پس از تاييد صلاحيت منتشر خواهد شد.
اسلامی بابيان اينکه 5 شهرستان برای برگزاری انتخابات کانون مداحان آذربايجان‌غربی اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: انتخابات فقط در شهرستان‌های سردشت، پيرانشهر، مهاباد و بوکان برگزار نخواهد شد و در ساير شهرستان‌ها برگزار می‌شود که تاکنون 5 شهرستان اعلام آمادگی نموده‌اند.
وی تصريح کرد: در آذربايجان‌غربی 2 هزار و 975 در سامانه طوبی ثبت‌نام کردند که 419 نفر آن را خواهران و 2هزار و 515 نفر آن را برادران مداح تشکيل می‌دهند و تعداد مداحان ثبت‌نامی در اروميه يک هزار و 230 نفر است.
کارشناس تشکل‌های دينی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی بااشاره به پروسه تاييد صلاحيت کانديدهای انتخابات کانون مداحان، ادامه داد: پس از ارسال مدارک کانديداها به اداره کل استان، کميته تأييد صلاحيت که متشکل از سه عضو، کارشناس حراست، کارشناس تشکل‌های دينی و معاونت فرهنگی اداره‌کل تبليغات اسلامی، صلاحيت افراد را براساس معيارهای مشخص و معين تاييد می‌کنند و در صورت وجود هرگونه مشکل يا ابهامی در صلاحيت افراد وجود داشته باشد، به کمیسيون تعيين صلاحيت، ارجاع داده می‌شود،
پس از انتخابات، انتخاباتی بين مداحان منتخب برای تعيين هيئت رئيسه برگزار می‌شود که در آن رئيس، نايب‌رئيس و دبير انتخاب می‌شود و 2 سال به انجام وظيفه می‌پردازند.
وی در تشريح وظايف هئيت مديره کانون مداحان آذربايجان‌غربی گفت: ساماندهی، نظارت، هدايت و حمايت از مداحان و شعرای آئينی، از جمله وظایف این هیئت مدیره است.
انتهای پيام

captcha