ثبت ۱۰ وقف جدید در سلماس
کد خبر: 3763482
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
طی سال جاری صورت گرفت؛

ثبت ۱۰ وقف جدید در سلماس

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سلماس از ثبت ۱۰ وقف جدید در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

ثبت 10 وقف جدید در سلماس

حجت‌الاسلام والمسلمین دولتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بیان کرد: شهرستان سلماس دارای 290 موقوفه بوده که از این تعداد 66 موقوفه منفعتی و 224 موقوفه نیز انتفاعی هستند.
وی گفت: اکثر موقوفه‌های سلماس در زمینه کمک به ساخت مساجد و حسینیه‌ها، احداث خانه عالم، ترویج فرهنگ قرآنی و دفن اموات است.
‌دولتی بیان کرد: شاخص‌ترین موقوفه سلماس، موقوفه حاج عبدالکریم، شامل زمین ملکی 10 روستای سلماس است که 150 سال قبل به نیت کمک به طلاب و سادات بی‌بضاعت وقف شده که اکنون به لحاظ مالی قابل ارزش‌گذاری نیست.
وی افزود: طی سال‌جاری نیز 10 موقوفه جدید در سلماس ثبت شده که از این تعداد 7 مورد سنددار و تکمیل شده و 3 مورد نیز در حال طی روند اداری است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین وقف‌های سال جاری می‌توان به وقف یک ساختمان سه‌ طبقه به ارزش 5 میلیارد ریال به نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی و نیز وقف زمینی 5 هکتاری به ارزش 3 میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری مساجد و حسینیه‌ها است.
‌دولتی با اشاره به برنامه‌های درحال اجرا در سلماس به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، در نقاط مختلف شهر، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفان خیراندیش، حضور روزانه در مساجد شهر جهت ترویج فرهنگ وقف و حل مشکلات مساجد از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس بااشاره به زمینه‌هایی که نیاز است واقفان عزیز در آن ورود پیدا کنند، تصریح کرد: کمک به تامین هزینه‌های دارو و درمان بیماران صعب‌العلاج، کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، معلولان ذهنی و جسمی و نیز کمک به هزینه‌های جاری مساجد و حسینه‌ها از جمله مواردی است که واقفان عزیز می‌توانند با مشارکت در این حوزه‌ها، یاری‌گر مردم نیازمند و مظلوم جامعه باشند.
انتهای پیام

captcha