جهادگران دانش به مناطق محروم می‌روند
کد خبر: 3763486
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

جهادگران دانش به مناطق محروم می‌روند

گروه اجتماعی - طرح جهادگران دانش با هدف توانمندسازی تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم در شهر اصفهان اجرا می‌شود.

جهادگران دانش به مناطق محروم می‌روند

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای طرح جهادگران دانش در مناطق محروم شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: همان‌طور که شهدای هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل ایثارگری کردند، این روحیه ایثارگری هنوز با فعالیت مردم و گروه‌های جهادی در مناطق محروم شهر اصفهان تبلور دارد، اما در این میان متأسفانه به اصلی‌ترین دغدغه خانواده‌ها در مناطق محروم یعنی وضعیت تحصیلی فرزندان آنها توجهی نشده است.
سعید صرامی افزود: برخی دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار شهر در دروس خود مشکلات و ایراداتی دارند، اما توان مالی برای شرکت در کلاس‌های تقویتی و استفاده از معلم خصوصی ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم طرح جهادگران دانش را برای نخستین بار در کشور در شهر اصفهان اجرا کنیم.
وی ادامه داد: دانشجویان و تمام افرادی که از توانایی علمی برخوردار باشند، می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. افراد پس از ثبت‌نام، در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کرده و در صورت قبولی، در دوره‌ای‌ 6 جلسه‌ای شامل مخاطب‌شناسی، روش تدریس و روانشناسی حضور پیدا می‌کنند و سپس از دهه فجر امسال برای دانش‌آموزان مناطق محروم کلاس‌های کمک‌درسی ریاضی، فیزیک، شیمی و ... برگزار خواهند کرد.
صرامی تصریح کرد: با هماهنگی بهزیستی، خیریه‌ها و کانون‌ها در حال شناسایی مناطق محروم شهر هستیم و تلاش می‌کنیم این کلاس‌ها را در مساجد برگزار کنیم که دانشگاه اصفهان نیز در این طرح با فرهنگسرای پایداری همکاری می‌کند.
مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به استقبال خوب شهروندان از ثبت‌نام در این طرح گفت: شاید برخی از این شهروندان توان مالی کافی برای کمک به خیریه‌ها و نیازمندان نداشته باشند، اما می‌توانند با آموختن علم و دانش خود به دیگران در کار خیر مشارکت کنند.
وی با اشاره به ثبت طرح جهادگران دانش در آینده و برگزاری آن به صورت برنامه‌ کشوری در هر سال اظهار داشت: علاقمندان به مشارکت در این طرح تا 25 آبان ماه مهلت دارند به فرهنگسرای پایداری واقع در خیابان سجاد، جنب پارکینگ گلزار شهدا مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 36622160 تماس حاصل کنند.
صرامی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و توانمندسازی دانش‌آموزان مناطق محروم، از اهداف اجرای طرح جهادگران دانش توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است.

انتهای پیام

captcha