قرآن، بهترین معیار برای همسان‌سازی افكار است/ مغفول ماندن استماع قرآن
کد خبر: 3763521
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
ابوالقاسمی:‌

قرآن، بهترین معیار برای همسان‌سازی افكار است/ مغفول ماندن استماع قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری بین‌المللی كشورمان معتقد است كه قرآن بهترین الگو و معیار برای این است كه مردم همگی به یك شكل فكر كنند.

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی كشورمان و مدیر رادیو قرآن در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به بركات برپایی كرسی‌های تلاوت گفت: آرزوی رهبر معظم انقلاب در بحث ترویج فعالیت‌های قرآنی به حدی است كه آنقدر تلاوت قرآن رونق بگیرد كه مردم توانایی پاسخگویی آیات قرآن را نسبت به یكدیگر داشته باشند، یعنی اگر كسی سئوالی كرد بتوانند با آیات قرآن آن را پاسخ دهند.
وی با بیان اینكه اگر جامعه اسلامی به این مرحله رسید، مشكلاتش حل خواهد شد، افزود:‌ در جامعه‌ای كه مردم همه به یك صورت فكر می‌كنند اختلاف كمتر است و اگر قرار است همه مردم به یك شكل فكر كنند بهترین الگو و معیار برای نوع تفكرشان می‌تواند قرآن باشد.

اگر قرآن همگانی شد، قطعاً مشكلات اجتماعی حل می‌شود
ابوالقاسمی اظهار كرد: اگر قرآن همگانی باشد، قطعاً اختلافات و مشكلات اجتماعی ما به طور كامل حل خواهد شد و امیدواریم كه این موضوع به زودی زود اتفاق افتد كه اولین گام آن خواندن و شنیدن آیات الهی است
مدیر رادیو قرآن با تصریح اینكه استماع قرآن در كشور ما مغفول واقع شده است، گفت: این مسئله‌ای است كه هم پیامبر(ص) و هم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بدان زیاد پرداخته و بر آن تأكید فراوان داشته‌اند.
وی تأكید كرد:‌ قرآن باید در سطح جامعه در حدی تلاوت و شنیده شود كه مردم به محض اینكه آیه‌ای را شنیدند، بتوانند مابقی آن را حدس زده و بخوانند تا به آن افق بلندی كه برای یك جامعه اسلامی طراحی شده است، برسیم.
انتهای پیام

captcha