برپایی نمایشگاه شهیدپژوهی لرستان در خرم‌آباد
کد خبر: 3763530
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

برپایی نمایشگاه شهیدپژوهی لرستان در خرم‌آباد

گروه فرهنگی ـ نمایشگاه شهیدپژوهی ویزه دانش‌آموزان لرستانی دوشنبه، 21 ابان در دبستان شاهد خرم‌آباد برپا شد.

برپایی نمایشگاه شهیدپژوهی لرستان در خرم‌آباد

به گزارش ایکنا از لرستان، دوشنبه، 21 آبان با حضور محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش،رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و جمعی‎از معاونان و مدیران آموزش و پرورش لرستان نمایشگاه شهیدپژوهی لرستان در دبستان شاهد خرم‌آباد افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که قاسمی، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش لرستان و مدیران مدارس شاهد استان نیز حضور داشتند، دانش‌آموزان شاهد بیش‌از یک‌صد اثر شامل مقاله، نقاشی، دست2ساخته و... را با موضوع شهید و شهادت در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند.

یادآور می‌‏شود، دانش‌آموزان در طرح شهید پزوهی، با اولویت شهدای مدرسه، محله، شهر، استان و کشور به بررسی زوایای مختلف زندگی شهدای گرانقدر می‌پردازند.این طرح به‌منظور گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، الگو پذیری از سیره شهدا و بالابردن سطح دانش و مهارت پژوهشی دانش‌آموزان در سطح مدارس  اجرا می‌شود کمااینکه این طرح فرصتی است تا دانش‌آموزان با بررسی و یژگی‌های اخلاقی شهدا، با فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت به‌عنوان ماندگارترین میراث دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
این طرح در طول سال‌تحصیلی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در بین کلیه دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم  اجرا و هر دانش‌آموز در خصوص شهدای شهرستان، مدرسه و محله در قالب مقاله، شعر، داستان‌نویسی، نقاشی و خلق آثار هنری خود را ارائه می‌دهد و در پایان، نفرات برتر هر آموزشگاه به مرحله شهرستانی و سپس به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

captcha