پرداخت ۳ و نیم میلیارد تومان تسهیلات حوزه صنایع دستی در همدان
کد خبر: 3763541
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

پرداخت ۳ و نیم میلیارد تومان تسهیلات حوزه صنایع دستی در همدان

گروه سیاست و اقتصاد ـ مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان از پرداخت ۳ میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی توسط بسیج سازندگی در این استان خبر داد.

پرداخت 3 و نیم میلیارد تومان تسهیلات حوزه صنایع دستی در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی سپاه همدان، شهرام صادقی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان اظهار کرد: مشکلات اقتصادی در چند سال اخیر یکی از اصلی‌ترین معضلاتی است که مسئولان و مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
وی افزود: این مشکلات که با برنامه‌ریزی استکبار جهانی هدایت می‌شود حوزه‌هایی مانند امنیت غذایی، سلامت و بهداشت، امنیت روانی اجتماعی و ... را شامل می‌شود که آثاری مانند بیکاری، افسردگی پنهان، عدم شادابی در جوانان را به‌وجود آورده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ واژه اقتصاد مقاومتی را در اقتصاد تعریف کردند که مبتنی بر ظرفیت‌های کشور از جمله نیروی انسانی توانمند و آماده به کار و همچنین سرمایه‌های منابع طبیعی و صنعتی و ... ایران اسلامی است.
وی گفت: در این مرحله از انقلاب اسلامی در لبیک به فرمان امام خامنه‌ای، بسیج دوباره خط شکنی می‌کند و حضوری فعال در اقتصاد مقاومتی را در پیش می‌گیرد.
صادقی تصریح کرد: در همین راستا مدیریت و سازماندهی فعالیت‌های بسیج در اقتصاد مقاومتی به بسیج سازندگی واگذار می‌شود و بسیج سازندگی نیز با اولویت‌بندی اقدام به تعریف عرصه‌های اشتغالزایی می‌کند.
وی بیان کرد: یکی از این عرصه‌هایی که مورد حمایت بسیج سازندگی است و در این حوزه با توجه به ظرفیت‌های موجود فعالیت‌های خوبی نیز صورت گرفته صنایع دستی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به آموزش‌های برگزار شده توسط بسیج سازندگی در حوزه صنایع دستی گفت: در طول 3 سال گذشته یک هزار و 189 نفر در حوزه صنایع دستی آموزش دیده‌اند که بیش از 98 درصد این آموزش دیدگان از بانوان هستند.
وی بیان کرد: سراجی، سفالگری، قالیبافی، قلاب بافی، قلم زنی، کارگاه خیاطی، چرم، معرق کاری، منبت کاری، نقاشی روی سفال و ... از عرصه‌های مورد توجه بسیج سازندگی استان در چند سال اخیر بوده‌اند.
صادقی اظهار کرد: در زمینه صنایع دستی به 315 نفر مبلغ 3 میلیارد و 567 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که زمینه اشتغال یک هزار و 500 نفر را فراهم کرده است.
وی در پایان در خصوص بازار فروش محصولات صنایع دستی گفت: خوشبختانه استان همدان به‌عنوان یک استان توریستی و تفریحی شناخته می‌شود و مسافران زیادی از استان بازدید می‌کنند و این موضوع به فروش محصولات فعالان صنایع دستی کمک شایانی کرده است.
انتهای پیام

captcha