برگزاری دوره امداد و نجات ویژه ۲۹۶۰ مددجوی زنجانی
کد خبر: 3763558
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

برگزاری دوره امداد و نجات ویژه ۲۹۶۰ مددجوی زنجانی

گروه اجتماعی ـ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برگزاری دوره امداد و نجات برای ۲ هزار و ۹۶۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان خبر داد و گفت: این دوره با هدف پیشگیری و افزایش آمادگی ‌برابر آسیب‌ها و بلایای طبیعی به اجرا درآمد.

برگزاری دوره امداد و نجات برای 2960 مددجوی زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، هدايت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز، 22 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و هلال‌احمر منعقد شده که به موجب آن همکاری برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به احتمال وقوع بلایای طبیعی و لزوم برخورد مناسب در مواجهه با این حوادث افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با هدف پیشگیری و افزایش آمادگی جامعه هدف در زمان وقوع بلایای طبیعی است.
صفری ادامه داد: با افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت كميته امداد استان زنجان در کنار توجه به مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی منازل مسکونی جامعه هدف میزان عوارض ناشی از بلایای طبیعی در خانواده‌های مددجویی کاهش می‌یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: 2 هزار و 960 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از آموزش‌های امداد و نجات با استفاده از کارشناسان جمعیت هلال‌احمر این استان در شش ‌ماهه نخست امسال بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس سهمیه ابلاغی 2 هزار و 768 نفر از مددجویان تحت حمایت بایستی در این دوره‌ها شرکت کنند، گفت: تعداد جامعه هدف بهره‌مند از دوره‌های آموزشی امداد و نجات به بیش از 2 هزار و 960 نفر رسید که  107 درصد از برنامه هدف‌گذاری شده در این بخش در شش‌ ماهه نخست امسال محقق شده است.
صفری از بیمه شدن منزل مسکونی و اثاث منزل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در برابر آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی خبر داد و گفت: منازل مسکونی و اثاث منزل 20 هزار 169 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با همکاری بیمه آسیا در برابر آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی بیمه‌شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال 26 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در اثر وقوع سیل و آتش‌سوزی خسارت ‌دیده‌اند، ادامه داد: به‌منظور جبران خسارت مددجویان آسیب‌دیده از بلایای طبیعی 25 میلیون و800 هزار تومان از طریق شرکت بیمه آسیا پرداخت‌ شده است.
انتهای پیام
captcha