برنامه‌های دانشگاه علوم و معارف در هفته قرآنی دانشگاه‌ها
کد خبر: 3763571
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
معاون فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد:

برنامه‌های دانشگاه علوم و معارف در هفته قرآنی دانشگاه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام علی قاسمی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها از برگزاری محافل انس با قرآن طی این هفته در دانشکده‌‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد.

برنامه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآنی در هفته قرآنی دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قاسمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد برنامه‌های هفته قرآنی دانشگاه‌ها، گفت: طی روزهای گذشته نامه‌ای از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها ابلاغ و در آن برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها در این هفته بیان شد.
وی افزود: دانشگاه علوم و معارف قرآن نیز همچون دیگر دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی را در همین راستا تدارک دیده است؛ از جمله این برنامه‌ها که طی روزهای گذشته برگزار شده، محفل انس با قرآن در دانشکده ملایر بوده است. سایر دانشکده‌‌ها نیز به تناسب روزها، برنامه‌هایی از این دست برای اجرا در نظر خواهند گرفت.
قاسمی به پیشتاز بودن این دانشگاه در اجرای طرح «دوشنبه‌های قرآنی» اشاره کرد و افزود: این طرح اخیراً به تمامی دستگاه‌های دانشگاهی ابلاغ شده است در صورتی که دانشگاه‌ علوم و معارف قرآن پیش از آن چنین طرحی را به اجرا درآورده بود. در این طرح روز دوشنبه از ساعت 10 تا 12 هیچ برنامه تدریسی وجود ندارد و تنها به برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته است.
معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه برگزاری محفل انس با قرآن در جوار قبور مطهر شهدای گمنام را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته بیان کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) در دانشکده علوم قرآنی شیراز و برخی دانشکده‌ها از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است.
وی گفت: اهدای کتاب «تجلی غدیر تا ظهور» به دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شیراز و برگزاری مسابقه از این کتاب، بازدید دانشجویان دانشکده علوم قرآنی مشهد از موزه حرم مطهر امام رضا(ع) و برگزاری کارگاه‌های آشنایی با نرم‌افزارها و سایت‌های کاربردی در پژوهش‌های قرآنی در دانشکده مشهد و قم از دیگر برنامه‌های تعریف شده در این هفته است.
قاسمی با اشاره به اهدای دو هزار جلد کتاب «حفظ موضوعی قرآن» به دانشجویان ورودی 96 و 97، گفت: فضاسازی محیطی با نصب پیام‌های قرآنی در قالب‌های مختلف و برگزاری محافل انس با قرآن و عترت با حضور قاریان بین‌المللی و کشوری در سطح دانشکده‌های علوم قرآنی بخش دیگری از برنامه‌های تعریف شده در این هفته برای دانشکده‌های مختلف است.

انتهای پیام

captcha