سالمندان را دریابیم
کد خبر: 3763576
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

سالمندان را دریابیم

گروه اجتماعی - معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه باید به سالمندان توجه کرد، گفت: نباید عملکرد خانواده‌ها در مقابل سالمندان به گونه‌ای باشد که بگوییم تعداد مراکز سالمندان کم است.

سالمندان را دریابیم

جمیله رضازاده، معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 27 میلیون تومان اعتبار برای کاشت و تامین قطعات کاشت حلزون تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت، یک نفر از کاشت حلزون و 9 نفر از قطعات آن استفاده کرده‌اند، افزود: در سال گذشته، به 40 نفر در این زمینه خدمات ارائه شده است.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: تاکنون هر درخواستی در مرحله انجام کار قرار گرفته است و امیدواریم تا آخر سال اعتبارات بیشتری در این زمینه تخصیص داده شود.
رضازاده به فعالیت 14 مرکز شبانه‌روزی مختص معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در استان اشاره کرد و افزود: شش مرکز سالمندان با 135 نفر، سه مرکز توانبخشی و نگهداری از معلولان ذهنی با 360 نفر، سه مرکز درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن با 110 نفر، یک مرکز معلولان جسمی حرکتی با 12 نفر و یک خانه کوچک معلولان ذهنی با شش نفر، آماده ارائه خدمت هستند.
وی با بیان اینکه در این مراکز خدمات توانبخشی، آموزشی، اجتماعی، پزشکی و مراقبت‌های اولیه پزشکی، پرستاری و مراقبتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: ماهیانه 375 میلیون تومان به این مراکز یارانه پرداخت می‌شود.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طبق مصوبه هیئت محترم وزیران در سال 97، به مراکز شبانه روزی درجه یک، ماهیانه 640 هزارتومان به ازای هرنفر و مراکز درجه 2 ماهیانه 583 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه واریز می‌شود.
رضازاده ادامه داد: در صورت ترخیص معلولین و سالمندان به خانه مبلغ 180 هزار تومان ماهیانه به خانواده برای نگهداری تعلق می‌گیرد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از راه‌اندازی مراکز سالمندان، نگهداری از سالمندان بدون سرپرست و مجهول الهویه است، اظهار کرد: خانواده‌هایی که برای نگهداری از سالمند یا معلول دچار مشکل مالی هستند با استفاده از کمک هزینه ترخیص و یا نگهداری در منزل به مبلغ 150 هزار تومان می‌توانند مشکل را حل کرده و خود مسئولیت نگهداری را بر عهده گیرند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه تکریم والدین بسیار کم رنگ شده است و با وجود این که سالمند نیاز به مراقبت در خانواده دارد فرزندان وی از این کار دریغ می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: نباید عملکرد خانواده‌ها در مقابل سالمندان به گونه‌ای باشد که بگوییم تعداد مراکز سالمندان کم است.
انتهای پیام

captcha