احیای وقف؛ نیاز امروز جامعه
کد خبر: 3763586
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

احیای وقف؛ نیاز امروز جامعه

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ترویج و احیای فرهنگ وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات و کمبودهای اعتباری را رفع کند.

احیای وقف؛ نیاز امروز جامعه

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف البرز، 22 آبان در همایش استانی یاوران وقف که در باشگاه فرهنگی - ورزشی میلاد کرج برگزار شد، با اشاره به تأثیر فرهنگ وقف در جامعه، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه ترویج و احیای فرهنگ وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات و کمبودهای اعتباری را رفع کند.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان حوزه وقف برای ترویج این سنت حسنه از تمامی توانایی‌ها و امکانات استفاده می‌کنند، گفت: یاوران وقف با حضور در امامزاده‌ها به تبلیغ فرهنگ وقف و پاسخگویی به سؤالات شهروندان اقدام می‌کنند.
این مسئول با اشاره به تلاش یاوران وقف، گفت: یاوران وقف با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه انقلاب گسترده‌ای در جامعه برپا کرده‌اند به طوری که در این دو سال اخیر وضعیت وقف در استان‌های کشور به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.
صالحی در ادامه به اقدامات اداره‌کل اوقاف البرز در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اداره با هدف افزایش سرانه‌ ورزشی در آستان مقدس امامزادگان استان به احداث مکان‌های ورزشی اقدام کرده است که می‌توان به زمین فوتبال در آستان امامزاده طاهر(ع) و احداث استخر در محدوده آستان امامزاده محمد(ع) اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف البرز همچنین از برگزاری کلاس‌های قرآن و تربیت ۱۰۰ حافظ قرآن سخن به میان آورد و بیان کرد: این کلاس‌ها به همت خیرین و نیکوکاران البرزی برگزار می‌شود و تا کنون 100 حافظ قرآن در این کلاس‌ها تربیت شده‌اند.
این مسئول در پایان گفت: این فعالیت‌ها با اتحاد و تلاش نیکوکاران البرزی انجام شده و امیدواریم با ترویج بیش از پیش فرهنگ وقف خیرین البرزی ما را جهت خدمت‌رسانی به جامعه و محرومان بیشتر یاری کنند.
انتهای پیام

captcha