درآمد موقوفات خراسان جنوبی ۱۷ درصد رشد داشته است
کد خبر: 3763593
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

درآمد موقوفات خراسان جنوبی ۱۷ درصد رشد داشته است

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: درآمد موقوفات و درآمد بقاع متبرکه استان امسال به ترتیب ۱۷ درصد و ۱۴ درصد نسبت به آنچه که مصوب برنامه سازمان اوقاف بوده، افزایش داشته است.

درآمد موقوفات خراسان جنوبی 17 درصد رشد داشته است

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، امروز، 22 آبان در همایش یاوران وقف و تجلیل نکوداشت واقفین خیراندیش خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر 9555 موقوفه و 50 هزار رقبه در خراسان‌جنوبی وجود دارد.
وی گفت: با توجه به اهمیت وقف، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف بعد از مصوبه شورای فرهنگ عمومی، دهه‌ای را به نام دهه وقف نام‌گذاری کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: تعداد نیروهای سازمانی اوقاف و امور خیریه استان بسیار کم است و برخی از ادارات اوقاف در استان با یک یا دو نفر فعال است.
بخشی پور، اسناد وقفی در استان را بسیار کم دانست و تصریح کرد: حدود 60 درصد روستاهای استان به علت خشکسالی تخلیه شدند لذا برخی از موقوفات نیز در این روستاها بلااستفاده مانده است.
وی ادامه داد: درآمد موقوفات و درآمد بقاع متبرکه استان امسال به ترتیب 17 درصد و 14 درصد نسبت به آنچه که مصوب برنامه سازمان اوقاف بوده، افزایش داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه علی رغم خشکسالی‌ها در استان اما درآمدهای موقوفات افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: 53 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در استان به ثبت رسیده است.
بخشی پور با بیان اینکه دفتر مشاوره وقف در سازمان اوقاف مستقر شده است به دلیل اینکه نیات واقفین را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود، یادآور شد: همچنین امسال 395 نفر مبلغ در مراسمات مناسبتی به بقاع متبرکه استان اعزام شدند.

انتهای پیام

captcha