نورنبرگ آلمان؛ میزبان نمایشگاه «پیام اسلام»
کد خبر: 3763614
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

نورنبرگ آلمان؛ میزبان نمایشگاه «پیام اسلام»

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاهی با عنوان «پیام اسلام» در موزه تاریخ طبیعی شهر نورنبرگ آلمان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه روزنامه عمانی الوطن؛ این نمایشگاه دیروز(21 آبان‌‌ماه) در موزه تاریخی شهر نورنبرگ آلمان واقع در ایالت بايرن این کشور افتتاح شد.
 
یواخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت بایرن، شهردار نورنبرگ، سفیر عمان در آلمان، رئیس انجمن دوستی عمان ـ آلمان و محمد بن سعید معمری، مشاور علمی دفتر وزیر اوقاف عمان از حاضران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بودند.
 
نمایشگاه «پیام اسلام» در موزه تاریخ طبیعی شهر نورنبرگ در حال برگزاری است و تا اردبیهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد.
 
این نمایشگاه شامل برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری سخنرانی‌ها و سمینارها و کارگاه‌های تخصصی با حضور کارشناسان تاریخی و دینی است و در حاشیه این نمایشگاه همچنین، کارگاه خوشنویسی خط عربی با حضور خطاطان عمانی برگزار خواهد شد. 

تقویت ارزش‌های تسامح و همزیستی مسالمت‌آمیز میان  فرهنگ و تمدن‌ها، تفاهم و نزدیکی میان ملت‌ها و  ترویج ارزش‌های میانه‌رو و دعوت به صلح از طریق هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای دینی فعال در این عرصه از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.

گفتنی است، موزه تاریخ طبیعی شهر نورنبرگ وابسته به انجمن تاریخی این شهر است که در ساختمان «نوریسهاله» نورنبرگ واقع شده است. این انجمن در سال 1801 میلادی تأسیس شده و در حال حاضر با دارا بودن 1800 عضو یکی از بزرگترین انجمن‌های علمی آلمان به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام
captcha