خدمت به مردم با نگاه به آینده همراه باشد
کد خبر: 3763625
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
تبادار:

خدمت به مردم با نگاه به آینده همراه باشد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس خواستار توجه مسئولان در مسیر خدمت به مردم به آینده شد و گفت: با نگاه به گذشته و زیر سئوال بردن خدمات گذشتگان بزرگی خلق نمی‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار در دیدار اعضای شورا و شهردار شیراز گفت: در راه و مسیر خدمت به مردم باید نگاه‌ها به آینده باشد چرا که با نگاه به گذشته و زیر سئوال بردن خدمات گذشتگان بزرگی خلق نمی‌شود بلکه این گذشت کردن از خطای گذشتگان و حتی ستایش کردن گذشتگان است که بزرگی خلق می‌كند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان گفت: به جرأت می‌توان گفت که فارس ظرفیتی کم‌نظیر و بعضاً بی نظیر برای کشور محسوب می‌شود و اگر این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود می‌تواند پاسخگوی بخش مهمی از نیازها خواهد بود.
استاندار فارس افزود: البته تمام استان‌های کشور به سهم خود دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی است اما هیچ استانی را نمی‌توان نام برد که این همه ظرفیت و قابلیت موجود در فارس را یک جا داشته باشد.
تبادار ادامه داد: امیدوارم که دولت نیز با نگاه به این ظرفیت‌ها و جایگاه استان فارس، یک نیروی توانمند که نسبت به این ظرفیت‌ها شناخت کافی داشته باشد را به عنوان نماینده عالی دولت در این استان معرفی كند تا دغدغه دلسوزان استان و خدمتگزاران مردم در این زمینه نیز رفع شود.
استاندار فارس با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از سوی شورای شهر و شهرداری شیراز، گفت: خدمات‌سانی به مردم در هر نقطه از استان فارس وظیفه تمام مسئولان در هر جایگاهی است اما این وظیفه قطعاً در مرکز استان به مراتب خطیرتر و سخت‌تر خواهد بود.
تبادار افزود: از ابتدای حضورم در استان فارس تاکنون با موارد متعددی از مشکلات و چالش‌ها مواجه شدیم اما با توجه به هماهنگی، همدلی و اتحادی که بین تمام مدیران در مجموعه‌های مختلف ایجاد شده بود تمام مشکلات و چالش‌ها را با موفقیت پشت سرگذاشتیم.
وی گفت: شورا نهادی برآمده از رأی و نظر مردم است و هم به واسطه احترام و ارزش زیادی که برای رأی مردم قائل بودم و هم چون موفقیت کامل شورا را موفقیت خود می‌دانستم از هیچ کوششی برای حمایت از شورا و کمک به این نهاد مردمی دریغ نکردم.
تبادار یکی از انتظارات به حق مردم از شوراهای اسلامی را تلاش برای رفع موانع و کاهش بروکراسی اداری حاکم بر شهرداری‌ها دانست و گفت: اعضای شورا برآمده از رأی مردم هستند و نگاه شهروندان قبل از اینکه به شهردار باشد به اعضای شورا است که آن‌ها چه اقدامی برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهند.
استاندار فارس افزود: جایگاه شورا جایگاه اجرایی و پرداختن به مسایل پیش پا افتاده و جزئی نیست؛ بلکه شورا دارای یک جایگاه نظارتی و کلان‌نگر است و نباید خود را درگیر کارهای کوچک کند .
تبادار افزود: تقاضای من از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز این است که یک مکانیزمی را تعریف کنند که بر اساس آن بتوان تمام موانع و هرآنچه که باعث کندی روند خدمات‌رسانی به مردم در شهرداری می‌شود را شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد.
انتهای پیام

captcha