قوت تعامل قرآنی‌ها و ضعف مشکلات
کد خبر: 3763629
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

قوت تعامل قرآنی‌ها و ضعف مشکلات

گروه فعالیت‌های قرآنی- یکی از ارکان برنامه ریزی درست برای فعالیت‌های قرآنی، مدیران قرآنی و افرادی هستند که در راستای آموزش قرآن کریم فعالیت دارند، بنابراین لازم است مدیران و فعالان قرآنی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

تعامل فعالان قرآنی و حرکت به سمت ترویج معارف قرآن

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی باعث آگاهی بخشی معنوی و فرهنگی در جامعه می‌شود و برای اینکه تداوم داشته باشد لازم است به صورت منسجم و براساس معیارهای قرآنی انجام شود.
یکی از ارکان برنامه ریزی درست برای فعالیت‌های قرآنی، مدیران قرآنی و افرادی هستند که در راستای آموزش قرآن کریم فعالیت دارند، بنابراین لازم است مدیران و فعالان قرآنی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
در این راستا گردهمایی مدیران و فعالان قرآنی شهرستان بیرجند به منظور ارائه راهکارها برای ترویج معارف قرآن کریم و بررسی برنامه‌های قرآنی در سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی برگزار شد.
ضرورت توجه جامعه به آموزش قرآن
ابوالقاسم لطفی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند در این گردهمایی اظهار کرد: متاسفانه امروزه در زمینه قرآن و آموزش آن بسیار ضعیف عمل شده است.
وی با بیان اینکه هدف ما این است که جامعه را قرآنی کنیم و این امر نیازمند همت بالایی است، افزود: ۴۸ موسسه و خانه قرآن در شهر و مناطق روستایی بیرجند فعال هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیرجند با تاکید بر ضرورت ترویج آموزش‌های قرآنی، تصریح کرد: تربیت حافظ و قاری برجسته نیازمند اقدامی فرهنگی با برنامه ریزی بلند مدت است.

تعامل فعالان قرآنی و حرکت به سمت ترویج معارف قرآن
برگزاری 6 کارگاه سبک زندگی قرآنی در خراسان جنوبی
حسن سلمانی، رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این گردهمایی از برگزاری 6 کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی در آذرماه سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری موفق کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی در سال گذشته، افزود: یکی از مشکلات اساسی جامعه امروز، نوع سبک زندگی است که متأسفانه از سبک زندگی اصیل اسلامی و قرآنی فاصله گرفته است.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی قرآنی، یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: در این راستا، سازمان دارالقرآن الکریم از مدت‌ها پیش، این مسأله را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است و برنامه‌های خود را در سه محور اصلی فعالیت‌های پژوهشی، تربیت مربی سبک زندگی قرآنی و کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی، برنامه‌ریزی کرده است.
سلمانی ادامه داد: سال گذشته تعداد 12 کارگاه سبک زندگی قرآنی با حضور اساتید ممتاز و متخصص کشوری در زمینه مباحث روانشناسی و دینی، در سطح استان برگزار شد که بازخورد از این کارگاه‌ها را در سطح استان شاهد بودیم.
وی افزود: با توجه به تجربه موفق سال گذشته، امسال نیز برگزاری 6 کارگاه یک‌روزه و یک کارگاه سه روزه سبک زندگی قرآنی در سطح استان پیش بینی شده است که امیدواریم در دهه پایانی آذرماه سال جاری در مناطق مختلف استان برگزار شود.

تعامل فعالان قرآنی و حرکت به سمت ترویج معارف قرآن
تأمین کادر متخصص قرآنی، مهم‌ترین نیاز استان
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به وضعیت اعتبارات قرآنی استان گفت: علی رغم کمبود اعتبارات قرآنی نسبت به سایر بخش‌ها، تلاش می‌کنیم به منظور بازدهی بیشتر و استفاده بهینه از این اعتبارات، جهت‌دهی مناسبی به این اعتبارات بدهیم.
سلمانی با بیان اینکه در حال حاضر، یکی از کمبودهای اصلی در استان، کادر متخصص قرآنی است، اظهار کرد: بر این اساس، رویکرد اداره امور قرآنی در زمینه هزینه‌کرد اعتبارات قرآنی، بیشتر به این سمت و سو رفته است و تلاش می‌کنیم تا برگزاری آموزش‌های عمومی قرآن کریم توسط مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، بیشتر به صورت خودگردان صورت گیرد.
لزوم توجه ویژه به چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران
وی با اشاره به چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته از اهمیت بسیار بیشتری در تاریخ انقلاب برخوردار است چراکه به عقیده دشمنان، اگر انقلابی از چهلمین سال عمر خود عبور کند، پایه‌های آن مستحکم و دوام آن قطعی خواهد بود.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: به همین خاطر، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش، تلاش گسترده‌ای در زمینه براندازی نظام قبل از چهلمین سال انقلاب انجام داده‌اند.
سلمانی با تأکید بر اینکه تلاش در راستای حفظ نظام، وظیفه تک تک افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی است، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز که همه ساله، مسئولیت کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی را عهده‌دار است، امسال با توجه به اهمیت موضوع، زودتر از همیشه، برنامه‌ریزی در این زمینه را آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: این برنامه‌ها صرفاً مربوط به دهه فجر نخواهد بود، بلکه بسیاری از برنامه‌های قرآنی از هم‌اکنون با عنوان گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد تا امسال بیشتر از همیشه، فضای استان و کشور، رنگ و بوی قرآنی بگیرد.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی همچنین از برگزاری محافل قرآنی در هفته وحدت خبر داد و افزود: این محافل قرآنی با استفاده از مجریان، قاریان و حافظان توانمند استانی در مناطق تلفیقی استان و با محوریت بزرگداشت هفته وحدت، هفته بسیج و گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

تعامل فعالان قرآنی و حرکت به سمت ترویج معارف قرآن
سلمانی اظهار کرد: بازدید از موسسات قرآنی و اعطای هدیه به آنان، پیگیری ثبت تغییرات اتحادیه مدغم قرآنی، معافیت بدون قید و شرط تمامی مؤسسات قرآنی استان از پرداخت مالیات و پرداخت نزدیک به یک میلیارد ریال به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مجری طرح‌های قرآنی از فعالیت‌های اتحادیه موسسات مردمی و تشکلهای قرآن و عترت استان است.
وی ادامه داد: مکاتبه در خصوص اختصاص مکان به مؤسسات، تشکل‌های قرآنی و خانه‌های قرآن، جذب اعتبار و برگزاری دوره سه روزه مدیریت فعالیت‌های قرآنی، تلاش در راستای تشکیل اتحادیه مدغم کشوری از دیگر فعالیت‌ها بوده است.
رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: برنامه ریزی برای تشکیل صندوق قرض الحسنه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان و پیگیری مشکلات قرآنی نابینایان استان و تهیه قرآن به خط بریل با کمک خیرین قرآنی از دیگر فعالیت‌های اتحادیه بوده است.
انتهای پیام

captcha