کلیپ/ آغاز امامت امام عصر(عج)
کد خبر: 3763639
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹

کلیپ/ آغاز امامت امام عصر(عج)

گروه چندرسانه‌ای ـ نهم ربیع‌الاول نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج) است بلكه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به‌شمار می‌آید.

به گزارش ایکنا از لرستان، نهم ربیع‌الاول نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج) است، بلكه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به‌شمار می‌آید. امام حسن عسکرى(ع) در هشتم ربیع‌الاول سال 260 ه. ق به شهادت رسید و امامت مهدى موعود که رهبرى و ولایتش را پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) پس از ایشان وعده داده بودند آغاز شد.

امام عصر(عج)؛ واسطه فیض بین خالق و مخلوق
امام عصر(ع) واسطه فیض بین خالق و مخلوق است و نور وجود، علم و هدایت به‌واسطه او به مخلوقات مى‌رسد. آن‌حضرت به‌عنوان یکى‌از معصومین(ع)، هدف نهایى آفرینش انسان و جهان است و مخلوقات همان‌گونه که در پیدایش خود نیازمند هدف نهایى هستند در تداوم، استمرار و بقاى خلقت نیز به آن نیازمندند. بنابراین، موجودات عالم، هم اصل وجودشان به‌واسطه امام است و هم نعمت‌هایى را که در طول حیات خود دارند، به‌واسطه وجود بابرکت امام است. «بِبَقَائِهِ بَقِیتِ الدُّنیا و بِیمِینِهِ رُزِقَ الوَرى؛ دنیا به‌واسطه‌ى بقاى او باقى است و مخلوقات به برکت او روزى داده مى‌شوند.
ایکنای لرستان با تبریک به‌مناسبت آغاز امامت امام مهدی‌موعود(عج) و آرزوی سلامتی برای امام زمان(عج) و تعجیل در ظهور منجی، یک کلیپ که توسط محمد علی‎نژاد، عکاس ایکنای لرستان تهیه شده است را به ساحت مقدس این امام همام تقدیم می‎دارد.

 

captcha