سنددار شدن ۱۰۰ درصدی موقوفات اهر
کد خبر: 3763669
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

سنددار شدن ۱۰۰ درصدی موقوفات اهر

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر از سنددار شدن ۱۰۰ درصد موقوفات این شهرستان خبر داد.

سنددار شدن 100 درصدی موقوفات اهر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر امروز، 22 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از سنددار شدن صد درصد موقوفات این شهرستان خبر داد و گفت: اداره اوقاف و امورخیریه با همکاری ادارت ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن این شهرستان توانسته اند طی سال‌های اخیر تمامی موقوفات این شهرستان را سند دار کنند.

وی افزود: در راستای حفظ  و جلوگیری از تصرفات غیرقانونی موقوفه‌ها در اهر تمامی موقوفات این شهرستان سند دار و در سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات ثبت گردیده است.

خلیلی ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه را یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی برشمرد و افزود: ترویج و توسعه وقف در جامعه مشارکت آحاد مردم جامعه و رسانه‌ها را می طلبد و اگر تمام اقشار جامعه با فرهنگ وقف آشنا شوند بی شک بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر در ادامه بر توجه ویژه مدیران و روسای ادارات و نهادهای مختلف بر ترویج فرهنگ وقف نیز اشاره کرد و از شهرداری و آموزش و پرورش خواست در اجرای مصوبات موقوفات به این اداره همکاری لازم انجام دهند.

وی در ادامه بر لزوم استفاده صحیح از موقوفات در امور خداپسندانه تأکید کرد و افزود: هر احسان و صدقه‌ای که در قالب وقف یاشد باید در جهت درست آن مصرف شود و هرگونه تغییر کاربری در آن اجر و ثواب را از بین می برد.

انتهای پیام

captcha