اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به زندان‌های تازه تأسیس فارس
کد خبر: 3763697
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به زندان‌های تازه تأسیس فارس

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اهدای ۵۰۰ جلد کتاب به زندان‌های تازه تأسیس این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 22 آبان‌ماه در نشست «كتابخوان بند» كه در زندان مركزی شیراز برگزار شد، از اهدای ٥٠٠ جلد کتاب به هر یک از زندان‌های تازه تأسیس استان فارس خبر داد و گفت: امیدواریم شرایط به گونه‌ای از نظر اجتماعی پیش رود که نیازی به افزایش تعداد زندان‌ها نباشد.
وی افزود: در حال حاضر باید برای همه زندان‌های جدید پیوست‌های فرهنگی در نظر گرفته شود که اداره‌کل زندان‌های فارس در این مسیر موفقیت‌های زیادی به دست آورده و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این راه حتما به میدان خواهد آمد.
سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت كتابخوانی گفت: در جامعه‌ای که فرهنگ کتابخوانی متبلور باشد بدون شک آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی با انتقاد از بروز فرهنگ تجمل حتی نسبت به موضوع کتاب افزود: متأسفانه برخی با وجود داشتن کتابخانه‌های بزرگ و لوکس حتی یک خط کتاب هم نمی‌خوانند و در عوض بسیاری از مردم علاقه‌مند از داشتن کتاب محرومند.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: بر همین اساس کتاب باید به یک فرهنگ و مطالبه عمومی در میان همه اقشار تبدیل شود که در این میان آموزش به کودکان نقش مهمی دارد.
سهرابی با بیان اینکه کتاب باید برای کودکان تبدیل به یک الگو شود، گفت: برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در حوزه کتابخوانی بیشتر بر حوزه کودک، نوجوان و خانواده متمرکز خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در صورت فراهم شدن فضای مناسب، هنرمندان موسیقی و تئاتر شیراز برای اجرای برنامه و آموزش مددجویان زندان‌های فارس آمادگی دارند.
انتهای پیام

captcha