شناسایی ۶۸۳ کودک کار در لرستان
کد خبر: 3763707
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

شناسایی ۶۸۳ کودک کار در لرستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان با بیان این‌که مافیای کودکان کار در استان وجود ندارد، گفت: ۶۸۳ کودک کار در لرستان وجود دارد که اطلاعات و بانک اطلاعات خوبی در مورد آن‌ها داریم.

ب

به گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان امروز، 22 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، در رابطه با وضعیت کودکان کار در لرستان، گفت: تاکنون 683 کودک با کمک اورژانس شناسایی شدند که همه کودکان کار بودند که اکثر این کودکان در فصل تابستان مشغول کار می‌‌شوند.
وی با بیان این‌که از کل این افراد تنها دو نفر به مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی منتقل و در آن‌جا نگهداری می‌شوند و مابقی به خانواده‌هایشان سپرده شد، افزود: بهزیستی استان کار تخصصی و حمایتی با هدف توانمند‌سازی انجام می‌دهد.
توکلی با بیان این‌که سازماندهی نیروی کار با دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، ناجا و دستگاه‌های مختلف بوده و برای آن‌ها وظایفی تعریف شده است، اضافه کرد: کودکان کار پدیده‌ای است که طی سال‌های اخیر گریبانگیر استان شده است.
مدیرکل بهزیستی لرستان با یاداوری این‌که 305 کودک صاحب پرونده در مراکز داریم، گفت: خانواده‌ها باید توانمند شوند تا برای نیاز، کودک را به‌دنبال شغل‌های کاذب نفرستند.
توکلی با بیان این‌که مافیای کودکان کار در استان وجود ندارد، افزود: 683 کودک کار در استان وجود دارد که اطلاعات و بانک اطلاعات خوبی در مورد آن‌ها داریم.
انتهای پیام

captcha