اجرای طرح تربیت ۱۸ هزار حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3763708
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴

اجرای طرح تربیت ۱۸ هزار حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: طرح تربیت ۱۸ هزار حافظ قرآن در استان با جدیت اجرا شده که با اجرای این طرح تاکنون توانسته‌ایم ۱۵هزار نفر را ‌تحت پوشش خود قرار دهیم.

اجرای طرح تربیت 18 هزار حافظ قرآن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌ آذربایجان شرقی امروز، 22 آبان‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، به فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: امسال ۸۶ محفل قرآنی در سطح استان وشهرستان‌ها برگزار شده است.

وی اظهار کرد: طرح تربیت 18 هزار حافظ قرآن در استان اجرا شده که با اجرای این طرح تاکنون توانسته‌ایم ۱۵هزار نفر را در سطح استان تحت پوشش خود قرار دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان‌ آذربایجان شرقی از اجرای طرح شبکه مجازی حفظ قرآن کریم ویژه بانوان نیز در استان خبر داد و افزود: تاکنون ۳۰۰ نفر از بانوان از این طریق در حال حفظ قرآن هستند.

‌مصائبی در ادامه با بیان اینکه با تلاش‌های این اداره کل امسال ۳۶۴ برگه سند برای یک هزار و ۴۸۵ رقبه سطح استان اخذ شده، گفت: از شاخص‌ترین این موارد اخذ سند امامزادگان عون بن علی، سید‌اسماعیل، حاج آقایار میانه با ۴۴ رقبه به مساحت ۱۶ هکتار، بلقیس دریانی و عبدالرحیم قائم مقام با بیش از ۳۸ هزار هکتار رقبه است که تا پایان سال نیز به همین میزان بر اسناد ماخوذه افزوده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، از صدور دستور قضایی برای ۶۴ مورد پرونده این سازمان در محاکم قضایی نیز خبر داد و گفت: در همین مدت با تلاش‌های انجام شده توسط اوقاف استان ۱۴ مورد از طریق صلح و سازش رفع معارض و مشکل شده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به سه هزار و ۹۹۵ سند هزینه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال، تنظیم و تمدید مجدد سه هزار قرارداد اجاره موقوفات از دیگر اقدامات این سازمان بود.

‌مصائبی‌ اضافه کرد: امسال ۱۳۹ فقره موقوفه جدید در سطح استان ثبت شده است که ۱۲۱ مورد آن متصرفی و بقیه غیرمتصرفی است.

انتهای پیام

captcha