آغاز جشنواره اهدای کتاب در البرز
کد خبر: 3763710
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

آغاز جشنواره اهدای کتاب در البرز

گروه فرهنگی ـ‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با اشاره به آغاز اولین جشنواره اهدای کتاب در این استان، گفت: از امروز تا ۲۴ آذر شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ در امر اهدای کتاب سهیم باشند.

آغاز جشنواره اهدای کتاب در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز، 22 آبان‌ماه در مراسم افتتاح اولین جشنواره اهدای کتاب استان که در کتابخانه دکترمعین مهرشهر برگزار شد، اظهار کرد: کتاب یار مهربانی است که هم‌نشینی با آن باعث آرامش روح و روان و کسب تجربیات ارزشمندی می‌شود که کیفیت زندگی را ارتقا می‌دهد.
وی افزود: سرانه مطالعه یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع محسوب می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد به هر میزان مردم به سمت مطالعه سوق پیدا کنند آمار آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.
این مسئول بیان کرد: باید به سمتی پیش برویم که شهروندان مناطق کم برخوردار هم بتوانند به راحتی به کتابخانه و منابع مطالعه دسترسی داشته باشند و برای رسیدن به کتابخانه هزینه و زمان زیادی صرف نکنند.
هراتی در ادامه به راه‌اندازی کمپین اهدای کتاب در استان اشاره کرد و توضیح داد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج، شهروندان می‌توانند کتاب‌هایی که قبلاً مطالعه کرده‌اند و حالا در کتابخانه‌ها بلا استفاده مانده‌اند را به فرهنگسراها برده و اهدا کنند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز تصریح کرد: با این کار علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند بدون پرداخت هزینه، کتاب مورد نظر خود را به امانت گرفته و مطالعه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اولین جشنواره اهدای کتاب در استان گفت: از امروز تا 24 آذر شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه 137 در امر اهدای کتاب سهیم باشند.
این مسئول بیان کرد: افرادی که برای شرکت در این جشنواره با 137 تماس می‌گیرند، آدرس و شماره تماس خود را به اپراتور اعلام می‌کنند و بعد از این اعلام نیروهایی برای دریافت کتاب‌های اهدایی به منزل آن‌ها مراجعه می‌کنند.
هراتی گفت: از این طریق دیگر لازم نیست افراد برای اهدای کتاب از منزل خود خارج و به کتابخانه‌های عمومی و فرهنگسراها مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha