احداث دارالقرآن با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در کردستان
کد خبر: 3763717
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

احداث دارالقرآن با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده ولی فقیه در استان کردستان از احداث دارالقرآن این استان به عنوان یکی از مصوبات سفر رهبری با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

احداث دارالقرآن با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 22 آبان‌ماه در گردهمایی اساتید و پیشکسوتان قرآنی با محور «هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی» در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: عمل به قرآن همواره منجر به موفقیت و پیروزی جامعه ما منجر شده است.
وی افزود: اقدامات قرآنی گسترده‌ای که در چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی در سطح کشور انجام شده که منجر به تربیت اساتید و مربیان قرآنی مجربی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه ما امروز شاهد فعالیت‌های ارزشمندی از فعالان و اساتید قرآنی در سطح کشور و استان هستیم، بیان کرد: امروز ما نیاز داریم تا فعالیت‌های قرآنی استان را بیش از گذشته توسعه دهیم.
وی عمل به قرآن را راه رسیدن به موفقیت و پیروزی جامعه دانست و عنوان کرد: حیات مادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی از قرآن گرفته شده است و قرآن می تواند به ما رشد، زندگی و حیات دوباره دهد.
آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، با اشاره به اینکه در استان کارهای قرانی خوبی صورت گرفته است، افزود: برای رسیدن به حد مطلوب در بخش توسعه فعالیت های قرانی باید دستگاه های اجرایی بیشتر پای کار بیایند و فعالیت های مستمری را در این بخش به انجام برسانند.
وی از احداث دارالقرآن استان کردستان به عنوان یکی از مصوبات سفر رهبری با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال خبر داد و گفت : زمین این دارالقرآن یک هکتار است و در شهرستان های بانه و مریوان نیز کار احداث دارالقرآن شروع شده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان از راه اندازی مرکز تخصصی فقه امام شافعی در استان خبر داد وبیان کرد: کتابخانه امام شافعی نیز با کمک اعتبارات سفر رهبری به زودی در استان احداث خواهد شد.
وی از وجود سه هزار روحانی اهل سنت در استان خبر داد و عنوان کرد: تمام روحانیون اهل سنت استان کردستان زیر پوشش بیمه هستند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه در تمام شهرهای استان شورای روحانیت تشکیل شده و به مباحث دینی و مذهبی مردم می پردازند، یادآور شد: ما باید مسلمانان را به سمت آگاه سازی و بصیرت هدایت کنیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
انتهای پیام

captcha