تصویب 55 برنامه جهت همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3763737
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور خبر داد:

تصویب 55 برنامه جهت همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه

گروه اجتماعی ــ مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی با همت مدیران و مسئولان در اختیار آموزش و پرورش و بقیه سازمان‌ها قرار دارد، ادامه داد: در 6 نظامی که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید، مجموعا 148 راهکار و 332 برنامه تصویب شد که از این تعداد 55 برنامه مربوط به همکاری با حوزه‌های علمیه است.

دستیابی به نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید مجتبی ملکی امروز در نشست سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در هتل نماز برگزار شد، با بیان اینکه مهم ترین کاری که طی یک سال گذشته انجام شده و برای آینده دو مجموعه حوزه و آموزش و پرورش نیز می‌تواند راه‌گشا باشد، پرداختن به اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری و تأکیداتی که ایشان در خصوص اجرای سند تحول داشتند، امروز افتخار می‌کنیم که هر 6 زیر نظام آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد.

وی با بیان اینکه نقشه راه آینده حرکت آموزش و پرورش برای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی با همت مدیران و مسئولان در اختیار آموزش و پرورش و بقیه سازمان‌ها قرار دارد، ادامه داد: در 6 نظامی که به تصویب شورای آموزش و پرورش عالی رسید، مجموعا 148 راهکار و 332 برنامه تصویب شد که از این تعداد، 55 برنامه مربوط به همکاری با حوزه‌های علمیه است.

ملکی با اشاره به اینکه در سال گذشته 5 کارگروه برای بررسی اقدامات ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تشکیل شد، گفت: مصوبات بسیاری در این کارگروه‌ها به تصویب رسید که در کارگروه مدیران حوزه‌های علمیه برادران در مجموع 7 مصوبه در دستور کار قرار گرفت که 3 مصوبه به نتیجه رسید و 4 مصوبه در حال بررسی است. همچنین در کارگروه حوزه علمیه خواهران در مجموع 10 مصوبه در دستور کار قرار گرفت که 3 مصوبه به نتیجه رسیده و 5 مصوبه در حال اجراست. 2 مصوبه دیگر نیز فعلا بلاتکلیف مانده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از 35 مصوبه در کارگروه‌ها حدود 17 مصوبه قطعی شده‌ و 14 مصوبه در حال اجراست، گفت: هنوز 4 مصوبه بلاتکلیف مانده است. برای اجرایی شدن این مصوبات طی سال گذشته و امسال هزینه‌ای بالغ بر 63 میلیارد ریال تأمین اعتبار صورت گرفته که مصوبات لازم آن به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است؛ لذا می‌توان گفت حمایت‌های خوبی از این برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در همکاری‌های بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش برنامه محور شدن فعالیت‌هاست، اضافه کرد: به عنوان دبیرخانه ستاد همکاری‌ها در سومین سال برگزاری برنامه‌ها با استان‌ها عقد قرارداد داشته‌ایم و توافق نامه‌ای نیز در این خصوص به امضا رسید که شاهد اجرایی و عملی شدن تعهدات آن در استان‌ها نیز بوده ایم.

وی ادامه داد: برای نمونه در سال تحصیلی گذشته 27 پژوهش در عرصه همکاری‌های بین دو حوزه صورت گرفت که این تعداد در سال 98-97 به 47 پژوهش رسیده است. همچنین اعزام مبلغان مناسبتی در سال تحصیلی 96-95، 19 هزار مبلغ بوده که این تعداد در سال 98-97 به 26 هزار و 451 مبلغ رسیده است.

ملکی تصریح کرد: در سال تحصیلی 96-95 3281 ‌مدرسه، روحانی مستقر داشتند که این تعداد در سال 98-97 به 3552 مدرسه رسیده است. همچنین در خصوص برگزاری نشست‌های تخصصی و یا دیدار دانش آموزان با علما در استان‌ها به عنوان نمونه‌های اسوه و الگوی تربیت اسلامی، در سال تحصیلی گذشته 243 هزار نفر از دانش آموزان در این دیدارها شرکت کردند که این تعداد در سال 98-97 به 297 هزار نفر افزایش یافته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته 259 هزار نفر از دانش آموزان در سراسر کشور در بازدید از حوزه‌های علمیه و دیدار با علما شرکت داشته‌اند، گفت: این تعداد امسال به 326 هزار نفر افزایش یافته است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، بیان کرد: 3200 روحانی شاغل در آموزش و پرورش هستند که برنامه توانمند سازی برای 2279 تن از این روحانیون برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha