کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3763739
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی ــ مدیر کل کتابخانه‌های استان گفت: کتاب‌درمانی یکی از راهکارهای مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و کتابخانه‌ها برای برخی به عنوان مکان امن و خانه امید به شمار می‌رود.

کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از قزوین، رؤیا اسماعیلی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: آموزش حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ازجمله محورهایی است که برای برنامه‌های هفته کتاب در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتاب‌خوانی فقط به هفته کتاب ختم نمی‌شود بلکه باید در تمام زمان‌ها در راستای افزایش فرهنگ مطالعه گام‌های مؤثری را برداشت.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی نیازمند عزم و اراده ملی و حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی، دانشگاه‌ها، حوزه هنری، انجمن‌ها، پژوهشگران، اصحاب رسانه و همهٔ افراد هستیم.
مدیرکل کتابخانه‌های استان اضافه کرد: خانواده، مدرسه و رسانه‌ها سه عنصر اساسی هستند که می‌توانند درزمینهٔ افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی نقش ایفا کنند.
وی تأکید کرد: پدر و مادر به‌عنوان عنصری‌ترین افراد در خانواده می‌توانند کتاب را به‌عنوان کالای اساسی در اختیار فرزندان خود قرار دهند و بتوانند درزمینهٔ افزایش سرانهٔ مطالعهٔ کتاب گام بردارند.
مدیرکل کتابخانه‌های استان گفت: کتاب‌درمانی راهکاری مهم در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و کتابخانه‌ها به‌عنوان یک مکان امن و خانه امید برای تعدادی از افراد شده است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کوپه دانایی 5 هزار جلد کتاب در نظر گرفته‌شده که در موضوعات مختلف خانوادگی، حقوق شهروندی، ورزشی و سرگرمی و با لحاظ کردن کم‌حجم و کوتاه بودن کتاب در نظر گرفته‌شده است.
وی اعلام کرد: استان قزوین توانسته است در تأمین منابع کتاب برتر شناخته شود و هم‌چنین انجمن کتابخانه‌های شهرستان البرز نیز به‌عنوان برترین رتبهٔ کشوری انتخاب شد.
اسماعیلی تأکید کرد: در حوزهٔ عفاف و حجاب اداره کل کتابخانه حائز رتبه برتر و درزمینهٔ اشاعهٔ فرهنگ نماز و امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل شایستهٔ تقدیر شد.
وی عنوان کرد: در حال حاضر مدارس ازنظر تجهیزات کتابخانه‌ای ضعیف هستند و لازم است تا در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه به همت عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین طرحی مبنی بر طرح اهدای کتاب به‌منظور جلوگیری از حبس کتاب اجراشده است گفت: در این طرح 27 هزار کتاب جذب شد.
مدیرکل کتابخانه‌های استان در پایان گفت: سرانهٔ مطالعهٔ کتاب به‌طور دقیق مشخص نیست اما طبق بررسی‌های صورت گرفته تقریباً 17 دقیقه ثبت‌شده است.

انتهای پیام

captcha